Je boodschap en merk

B2B-marketing

een realistisch en gefundeerd marketingtraject
Bert en Philippe bespreken b2b-marketing

Je boodschap – en alles wat bij jouw merk hoort – tot in de schoot van andere bedrijven mikken: dat is b2b-marketing. Klinkt simpel, maar helaas is het dat niet - anders had je onze hulp er niet bij nodig. Eerst moet je weten wat het verhaal achter je merk is, wie je doelgroep is en wat de mensen bij die bedrijven precies verwachten. Geen stress, we formuleren samen met jou een passend antwoord op die vragen. We identificeren je doelgroep, brengen hun noden aan het licht en helpen je erop in te spelen. Zo gericht mogelijk, op maat van je bedrijf.

Zo gaan we van start

Waar staat je merk ook alweer voor? Wie is je doelgroep? Wat hebben die bedrijven precies nodig? Om die vragen te beantwoorden, luisteren we bij iValue zowel naar jou als naar je eindklanten. We kruipen als het ware in het hoofd van de mensen - intern en extern. Alleen zo kunnen we jouw oplossingen koppelen aan hun specifieke noden.

Research als stevige fundering

Research. Onderzoek. Veel bedrijven beschouwen het als een luxe, of liever: iets dat veel kost maar te weinig opbrengt. Maar het omgekeerde is waar: het is de basis van een realistisch en gefundeerd marketingtraject. Of geef je je centen liever aan marketing die gebaseerd is op een combinatie tussen buikgevoel en nattevingerwerk? 

Wat zijn de business- en marketingnoden van jouw bedrijf? En hoe kunnen we ze naadloos verbinden met de noden en verwachtingen van je doelpubliek? Om te beginnen aan je digitale marketing, de bouw van je website, webshop of applicatie, starten we met research. We organiseren bijvoorbeeld stakeholderworkshops, user story mapping, designsprints, surveys en interviews. Op die manier horen we uit de eerste hand wat de verwachtingen en noden zijn, een serieus pluspunt. We kunnen dan heel gericht mikken: de juiste boodschap op het juiste moment voor het juiste publiek. 

Je b2b-campagne

Zodra we genoeg inzichten hebben verzameld voor je campagnestrategie, starten we met je online b2b-marketingcampagne. Of we gebruik maken van e-mailmarketing, social media of websitemarketing hangt volledig af van de research. En, goed nieuws: we hebben voor elk kanaal de juiste experts in huis.

Geen peter, wel een meter

Weet je waarom digitale b2b-marketing zo mooi is? We kunnen alles meten - nee, echt. We evalueren je hele campagne en alle ads, maar ook de landingspagina’s en je website. Hoe? Met feedback van echte gebruikers en klanten. Op basis van hun feedback en door middel van A/B-testing optimaliseren we alles. Want digitaal adverteren is maatwerk: bijschaven waar nodig en anders voor elke klant.

Overtuigd van onze b2b-aanpak? Of toch nog enkele vragen?

Plan een gesprek

Ik ga akkoord met de Privacy Policy