Een effectieve aanpak

B2C-marketing

Je boodschap bij je doelgroep krijgen
Bert en Philippe bespreken b2c-marketing

Als merk je boodschap bij je doelgroep krijgen: da’s de kern van b2c-marketing. Het klinkt makkelijk en logisch, maar wie is die doelgroep precies? Wat willen mensen? En hoe kun je ze het best van dienst zijn? Wij helpen je graag met het identificeren van je doelgroep en het definiëren van hun noden. Daarna gaan we erop inspelen met online marketing op maat.

Zo beginnen we eraan

Belangrijk is: weten waarvoor je merk staat, weten wie je doelgroep is, en wat ze nodig hebben. Toevallig - of niet - het startpunt bij iValue: wij luisteren zowel naar de stem van je business als naar die van je eindklant. We streven ernaar om de juiste oplossing aan de specifieke nood te koppelen. Hoe? Door in het hoofd van de mensen te kruipen en technisch te ondersteunen. Want wie zijn wij om te pretenderen dat we alles weten.

Research, research en onderzoe… research dus

Research. Onderzoek. Veel bedrijven beschouwen het als een luxe, of liever: iets dat veel kost maar te weinig opbrengt. Maar het omgekeerde is waar: het is de basis van een realistisch en gefundeerd marketingtraject. Of geef je je centen liever aan marketing die gebaseerd is op een combinatie tussen buikgevoel en nattevingerwerk? 

Wat zijn de business- en marketingnoden van jouw bedrijf? En hoe kunnen we ze naadloos verbinden met de noden en verwachtingen van je doelpubliek? Om te beginnen aan je digitale marketing, de bouw van je website, webshop of applicatie, starten we met research. We organiseren bijvoorbeeld stakeholderworkshops, user story mapping, designsprints, surveys en interviews. Op die manier horen we uit de eerste hand wat de verwachtingen en noden zijn, een serieus pluspunt. We kunnen dan heel gericht mikken: de juiste boodschap op het juiste moment voor het juiste publiek. 

Je b2c-campagne

Zodra we genoeg inzichten hebben verzameld voor je campagnestrategie starten we met je online b2b-marketingcampagne. Of we gebruik maken van e-mailmarketing, social media of websitemarketing hangt volledig af van de research. Bonus: we hebben voor elk kanaal de juiste experts in huis.

Beter meten is beter weten

Het mooie aan digitale b2c-marketing is dat we alles kunnen meten. En da’s meer dan een aardigheidje: we doén ook effectief wat met die metingen. We evalueren je campagne, ads, landingspagina’s en website met feedback van echte gebruikers en klanten. Daarna optimaliseren we alles met hun feedback en door middel van A/B-testing. Want digitaal adverteren is maatwerk: bijschaven waar nodig en anders voor elke klant.

Overtuigd van onze b2c-aanpak? Of toch nog enkele vragen?

Plan een gesprek

Ik ga akkoord met de Privacy Policy