Dat 2017 een jaar van groei was mag je in alle opzichten letterlijk nemen.
Zo groeide onze omzet voor het zevende jaar op rij (+33% in 2017). Dat onderstreept onze ambitie en we zijn dan ook verheugd dat de markt positief reageert op onze aanpak.
Daarnaast verwelkomden we 7 nieuwe gezichten met ervaring in bestaande en nieuwe expertises.

In 2018 blijven we inzetten op het uitbouwen van onze expertise in verschillende vakgebieden:

1. Investering in UX Research, Design en Conversie-optimalisatie

Tot en met 2015 focusten we sterk op tactieken om meer en beter verkeer naar je website te brengen, maar we realiseerden ons dat dit maar één deel van de formule is. Daarom investeren we sinds januari 2016 in UX research, design en conversie-optimalisatie.

“We leverden in 2017 UX-projecten op bij onder andere Acerta, Graydon, Baloise, Destiny, Hubo en Selexion”

De spannendste samenwerkingen zien we trouwens wanneer onze UX- en marketingkennis samenkomt in projecten. We zetten dan vaak in op onderzoeksmethoden die de algemene strategie en plan van aanpak voeden. Lees meer over het belang van een online onderzoek.

 

2. Marketing automation werd een zelfstandige afdeling

In 2017 splitste marketing automation zich af van het online-marketingteam en werd het een zelfstandige afdeling, om meer innovatie mogelijk te maken.

“Via ons partnership met ActiveCampaign en Selligent bieden we een oplossing op maat voor zowel grote als kleinere projecten.”

Bekijk onze marketing automation video voor extra uitleg en kijk of het bij jou en je bedrijf past.

3. Technologie en ontwikkeling. Ook in 2018 genoeg uitdagingen

Het development-team houdt, naast het opleveren van digitale projecten voor onze klanten, een vinger aan de pols in de wereld van de technologie. Daardoor groeide het team sterk in ervaring en technology stack. Die groei zetten we resoluut verder in 2018 en werken we ook rond specifieke topics zoals GDPR, cloud infrastructure, Laravel, security, etc.

4. Persoonlijke ontwikkeling

Veel van de innovatie in 2017 is het gevolg van de structurele ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

Bij iValue werkt iedereen twee dagen per maand aan een persoonlijke kennis-roadmap. Deze projecten missen hun effect niet: ze bieden groeikansen bij zowel het personeel als bij de klant.”  

Daarnaast investeren we verder in onze Playground-ruimte en de interne expertise-labs, waar we succesvolle cases uitwisselen en nieuwe technieken bespreken.
Ook de nationale en internationale congressen blijven een plaats krijgen op onze agenda, want die moeten ervoor zorgen dat de kennis van onze experts toonaangevend blijft.

5. Meer kanalen voor verkeer

  • Affiliate & real-time bidding
    Om een antwoord te bieden op de vraag naar meer bereik, sloten we het voorbije jaar samenwerkingen af met onder andere Pebble Media (RTB) en Daisycon (affiliate). In een overkoepelende strategie koppelen we deze kanalen aan de juiste doelstellingen.
  • Video
    In 2016 investeerden we verder in video. Niet alleen voor een aantal klanten, maar ook voor iValue zelf. Zo wilden we één van onze expertises, “Google Shopping”, op een andere manier in de kijker plaatsen. Dat leverde goede resultaten op: 6 maanden na het verspreiden van de video zitten we aan een kleine 2000 views en breiden we ons e-commerceportfolio uit.

6. Focus op klanttevredenheid via de NPS-score

Omdat klanttevredenheid onze grootste motivator is, meten we nu elk kwartaal onze klanttevredenheid aan de hand van een NPS-score. De feedback verschijnt dagelijks op onze interne billboards. Zo houden we de vinger aan de pols en gaan we aan de slag met de feedback om een steeds betere service te bieden.

In 2018 scoren we een NPS score van 39, dat is +4 sinds onze vorige meting in September.

Zin om ons team te versterken?

We verwachten minstens vijf nieuwe talenten, waarvan er eentje al onderweg is.
Ook zin om samen te werken en kennis te delen? Bekijk onze vacatures.

Wil je weten wat we voor jouw project kunnen doen? Geef ons een seintje.

Bericht van

Jacob Eeckhout

Managing Director