company

Bijleren om voor te blijven: onze inzichten uit 2019

19.12.2019
Online marketing evolueert razendsnel. Als digital agency gaan we proactief op zoek naar kennis waaraan jij iets hebt. Ook in 2019 namen we deel aan conferenties die ons scherp hielden en leerden we bij van de besten in hun vakgebied. Die kennis delen we straks – via blogs en een SEO-gids – graag met jou. Nu alvast een snel overzicht.

UXlx: vier dagen hands-on bijleren van UX toptalent

Isa, Britt en David trokken eind mei naar UXlx, Europa’s grootste UX-trainingconferentie in Lissabon.  Ze volgden er razend interessante workshops bij gerenommeerde namen uit de UX-wereld.  

Een ervan is die van Michael Mets – rond Voice & Tone. CX-researcher Britt: ‘Voice is de persoonlijkheid van je bedrijf. Is die consistent, dan kom je als betrouwbaar over bij je doelgroep. Je tone fluctueert – naargelang de context, interface of het contenttype. Door de gepaste toon bij elke interactie te gebruiken, weet je eindgebruiker dat je hem begrijpt.’

Hoe zorg je ervoor dat je complexe materie helder overbrengt tijdens een presentatie? Bij Stephen Anderson leerde David hoe je researchmodellen en onderzoeksmethodes visualiseert, om ze voor iedereen behapbaar te maken. Een troef als we onze klanten de onderliggende theorieën van een onderzoekstraject willen toelichten. 

WebSummit: vereenvoudig je tagging

WebSummit is een van de beste technologieconferenties ter wereld. Nele en Yannick verdiepten er zich in machine learning en AI. Yannick:  ‘Dankzij de laatste ontwikkelingen van Google Cloud en Amazon DWS is het makkelijker om intelligente filters in je webshop of website te implementeren. Nieuwe producten in je webshop krijgen automatisch een tagging en categorie, zonder dat jij iets hoeft te doen.’

Searchlove: SEO en de BERT-update

SearchLove, hét SEO-event in Londen, zet experts in Search, Content en Marketing op het podium. Eén topic stond hoog op ieders agenda: de BERT-update. ‘Dit is de grootste update van het Google algoritme in vijf jaar,’ vertelt collega Cindy, ‘De BERT-update begrijpt de context van zoekopdrachten beter. Deze wijziging in het algoritme wordt nu al toegepast op 10% van alle zoekopdrachten. Daarom voeden we de websites van onze klanten nu volop met meer en betere content die precies is afgestemd op de zoekintentie. Zo blijf je goed scoren in de zoekmachineresultaten.’

Je leest er binnenkort meer over in onze SEO-gids

Measurecamp: gedrag meten met de juiste data

Digital advertising expert Marc en automation wizard Alex trokken allebei naar een measurecamp – zij het op verschillende locaties. Op deze open bijeenkomsten delen professionals die gepassioneerd zijn door data analytics hun kennis met elkaar. Leerzaam, vond Alex: ‘Best herevalueer je regelmatig je data en herbekijk je de instellingen van je account. Baseer je daarbij niet alleen op de basis tracking in Google Analytics en Tag Manager. Zet liever custom dimensions en metrics in om gedrag te meten en te optimaliseren. Blijven experimenteren is de boodschap.’ 

Us by Night: out-of-the-box designs 

Emilie en Philippe bezochten Us by Night, een jaarlijks evenement voor creatieve designers. Drie avonden lieten ze zich inspireren door ontwerpers van creative agencies die voor, onder andere, Apple en Nike werken . ‘Wat me vooral bijbleef is een quote van designer Hassan Rahim,’ zegt Emilie. ‘Hij wil via zijn designs emoties overbrengen, om de gebruikers van zijn klanten echt te raken en met een merk te verbinden. Aan een design of concept kun je  een prijskaartje hangen. Maar emotie  is geen deliverable: het is onbetaalbaar.’ 

Dienend leidinggeven: werken aan sterkere teams 

De vierdaagse opleiding Dienend Leidinggeven gaf Annelies en Jacob de kans om de fundamenten van onze leiderschapsstijl bij iValue te verbeteren. Zodat iValue het credo ‘zacht voor mensen, hard voor resultaten’ waar maakt.  Annelies: ‘Een echte eye opener. Zo pas je de manier van leidinggeven het beste aan aan iedere medewerker: je stemt je communicatiemethode op zijn unieke persoonlijkheid af om zo zijn drivers en gevoeligheden te doorgronden.’  

KMO Excellence: strategie voor een groeiende KMO

Jacob volgde  de opleiding KMO Excellence bij de Vlerick Business School om het groeitraject van iValue in goede banen te leiden. Een kleine take-away van dit diepgaande en boeiende leertraject?  Jacob: ‘Wil je als ondernemer groeien? Dan moet je ook zaken uit handen durven geven. Anders zet je – paradoxaal genoeg – de rem op je eigen onderneming. Daarom timmer ik binnen iValue aan sterke teams: ik delegeer nu met een gerust hart een deel van mijn verantwoordelijkheid. Bovendien  ben ik er zeker van dat de collega’s, onze klanten en ons bedrijf het beste van zichzelf geven.’ 

Al deze nieuwe inzichten zetten we graag in om jouw marketingprojecten te laten schitteren. Ook in 2020 vergaren we nieuwe kennis om jouw online positie te versterken. Meer weten? Hou zeker onze blog of  sociale media in de gaten, en schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Fijn eindejaar! 

Blijf op de hoogte

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Tonen