iValue werkt dit jaar mee aan de Digital Master Academy. Dit is een programma opgericht door Google, Bloovi Me en bijna alle hogescholen van Vlaanderen. Met dit opleidingsprogramma stomen we studenten klaar voor het echte werk op de digitale markt. Dit jaar doen al 5.000 jongeren mee aan het programma.

Theorie én praktijk!

Het eerste deel van de opleiding is een theoretisch luik dat bestaat uit vijf modules. Na deze vijf lessen kunnen de studenten verschillende examens doen bij Google en zo drie certificaten behalen. Als ze slagen krijgen de studenten de kans om een online marketingcampagne op te zetten voor een non-profitorganisatie die ze zelf kozen. Zo doen ze meteen de nodige praktijkervaring op en maken ze kennis met het project Google Grants.

Google AdWords en Google Analytics

iValue hielp bij het theoretische luik en gaf drie gastlessen over twee verschillende onderwerpen.

Marc ging naar de hogeschool UCLL in Leuven en praatte er over Google AdWords. Hij legde de structuur van het AdWords-account uit en vertelde hoe je de basis voor een campagne opzet. De studenten leerden over klikfrequenties (CTR) en Marc deelde zijn jarenlange ervaring in adverteren. Na de sessie waren de studenten klaar om het examen “AdWords Fundamentals” af te leggen.

Een week later gaf ik een gastles over Google Analytics bij Thomas More Mechelen en bij UCLL in Leuven. Ik benadrukte de waarde van data en vertelde de studenten hoe ze deze kunnen inzetten om hun campagne te optimaliseren. Zo kun je bijvoorbeeld je klant beter leren kennen dankzij data en zelfs de resultaten van  je offline campagne online meten. Google Analytics toont dit allemaal in handige dashboards, zodat je in één oogopslag ziet hoe je website presteert. Daarnaast ging ik dieper in op de code van Google Analytics en hoe die exact werkt. Ook na deze sessie waren de studenten in staat om een certificaat te behalen, namelijk dat van Google Analytics.

Naomi loopt momenteel stage bij iValue en volgde zelf ook de Digital Master Academy. Dit vond zij ervan:

“Ik nam vorig jaar deel aan DMA omdat ik graag meer wilde leren over online marketing. De lessen varieerden van Google AdWords tot Google Display en Analytics. Vandaag kan ik de kennis die ik verwierf tijdens DMA verder omzetten in de praktijk. Het gaf mij dus zeker een voorsprong.”

We hopen dat naast Naomi ook alle andere studenten veel leerden en beter voorbereid zijn op de digitale arbeidsmarkt!

Wil je weten hoe we verschillende tools kunnen inzetten om de digitale groei van jouw bedrijf te versterken? Neem contact met ons op.

Bericht van

Isa Tapias y del Prado

Online marketeer