Meer dan duizend makelaars, verzekeraars, partners en overkoepelende organisaties zakten op 22 september af naar de Nekkerhallen in Mechelen voor de ‘Dag van de makelaar’. FVF, de beroepsvereniging van Nederlandstalige verzekeringsmakelaars, stelde er e-connect voor, een online contentplatform dat door iValue werd ontwikkeld. FVF (voluit: de Federatie voor Verzekerings- en Financiële tussenpersonen) is geen onbekende voor iValue.

De voorbije jaren werkten we naar aanleiding van de ‘Dag van de makelaar’ al samen aan workshops over online marketing. Dit jaar gingen we een stap verder.

Tekst- en beeldmateriaal over de onafhankelijkheid van de makelaar

Op vraag van FVF ontwikkelden we e-connect, een platform waar makelaars snel content kunnen vinden en delen met hun klanten. Ze vinden er vrij te gebruiken tekst- en beeldmateriaal dat via social media kanalen verspreid kan worden. iValue werkte in de opstartfase zo’n tien contentitems uit met als rode draad: de meerwaarde van de onafhankelijke makelaar. Gebruikers kunnen zoeken op meest populaire content.

Alle data wordt door iValue en FVF gemonitord zodat we kunnen bijsturen waar nodig. Op die manier willen we tot nieuwe content komen die perfect aansluit bij de noden van de makelaar. Naast het materiaal zelf delen we ook tips zodat gebruikers de content ook optimaal benutten.

Waarom werd e-connect in het leven geroepen?

Makelaars zijn wel overtuigd van het nut van online marketing. Ze weten alleen niet goed hoe ze ermee moeten omgaan. De drempel was net iets te hoog, zo bleek. De meeste makelaars hebben ofwel geen tijd om zich met online marketing bezig te houden of missen een vlotte pen om een artikel of een bericht op sociale media te schrijven.

Heel wat makelaars zijn ook bang voor de reacties. Om al die redenen werd e-connect in het leven geroepen. Het platform is bereikbaar voor alle FVF-leden via www.fvf.be. Op de startpagina van de ledenzone staat een nieuwe knop: ‘e-connect’. Wie daar op klikt, ziet drie contenttypes verschijnen: afbeeldingen/video/artikels.

Die kunnen vervolgens eenvoudig gedownload worden. De makelaar mag ze vrij gebruiken voor zijn eigen kanalen (website, sociale media, …) of ze rechtstreeks delen vanuit e-connect.

Bericht van

Wim Berghmans

Managing Director