Sociale media worden door bedrijven ingezet als digitale vertelplek. Een Google Plus bedrijfspagina is hierin een niet te missen schakel geworden. Vandaag zijn er al meer dan 400 miljoen profielen op Google Plus. Ondanks dat we als individuele gebruiker van sociale media onze community (vandaag) nog niet terugvinden op Google Plus, is het wel belangrijk om als onderneming hierop aanwezig te zijn. Google is ambitieus met haar sociale medium. Momenteel vertoeven we als particulier liever op Facebook. Toch is het aan te raden een Google Plus pagina aan te maken, zelfs vandaag al! Niet alleen naar branding toe is dit belangrijk, maar het heeft ook een positieve invloed op je Google ranking. De eerste stap als bedrijf op Google Plus is het aanmaken van een Google account. Zonder je eigen account, kan je geen Google Plus bedrijfspagina maken. Zodra dit gebeurd is, kan je links in de kolom kiezen voor ‘pages’. Na deze klik zie je de rode knop ‘create new page’. Een Google Plus bedrijfspagina aanmaken is eenvoudig. Volg de stappen hieronder: 1. Kies je categorie: Een Google Plus bedrijfspagina maken, doe je in een relevante categorie. Google Plus helpt je bij het maken van je keuze.

  • Lokaal bedrijf of plaats: Ideaal voor winkels of horeca. Je kunt werkelijk je fysieke locatie vermelden. Zo kunnen mensen je vinden via Google Maps of Google Places.
  • Product of merk: Wordt gebruikt door grote en gekende merken/merken. Voorbeelden zijn Kodak of Coca Cola.
  • Bedrijf, instituut, organisatie: Dit is een keuze die gemaakt wordt voor corporate bedrijfspagina’s.
  • Kunst, ontspanning, sport: Typisch in deze categorie zijn bijvoorbeeld concertzalen, sportinstellingen of hobbyclubs.
  • Overige: Dit gebruikt men als de bedrijfspagina niet past in één van bovenstaande categorieën.

google-plus

2. Gegevens: Zodra je de juiste categorie gekozen hebt, is het tijd om informatie aan te vullen. Je kunt een naam invullen. Deze kan best overeenkomen met je merknaam, bedrijfsnaam,… Vermeld zeker de juiste url waar de Google Plus bedrijfspagina naar dient te verwijzen. Vervolgens vind je een mogelijkheid tot het afschermen van de pagina voor minderjarigen.

google-plus-company

3. Aan de slag:

google-plus-live

Je hebt nu de kans om de juiste branding te koppelen aan je Google Plus bedrijfspagina. Zorg dat je pagina conform is aan je eigen huisstijl en andere digitale kanalen, zo is de herkenbaarheid het grootst. Je kunt steeds switchen tussen je bedrijfsprofiel en je persoonlijk profiel. Dat doe je links bovenaan de pagina. In geval van twijfel kijk je in de zwarte balk, deze verraadt onder welk profiel je werkt, post,… . Nu je een Google Plus pagina hebt, dien je er ook gebruik van te maken. Een pagina maken en er verder niets mee doen, kan niet. Gebruik Google Plus om de content uit je online communicatieplan te verspreiden. Kies zorgvuldig de titel van je posts door focus keywords te gebruiken. Je zult merken dat dit een positief resultaat heeft op je branding en ranking.

Wim Berghmans
Bericht van

Wim Berghmans

Managing Director

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *