Van 22 tot 24 oktober stond een deel van Londen weer in het teken van Hero Conf. Dit is wereldwijd een van de belangrijkste conferenties op het gebied van PPC: pay-per-click. Dit jaar trokken collega’s Matthias en Marco naar Londen om er tal van nieuwe, bruikbare inzichten op te doen.

Waarom namen we deel aan deze PPC-conferentie?

Bij iValue vinden we het belangrijk dat we nooit stilstaan in onze ontwikkeling. Alleen zo kunnen we onze klanten optimaal van dienst zijn. Conferenties hebben daarbij uiteraard een belangrijke rol. De wereld van het adverteren verandert bovendien voortdurend. Hero Conf is dé plek voor het vergaren van de nieuwste informatie, maar biedt ook leerzame inzichten uit de praktijk doordat enkele grote merken er komen spreken. Matthias en Marco vertellen graag iets over hun favoriete sprekers.

Matthias: “YouTube – The Most Valuable Impression on the Web (Creative, Targeting & Strategy) – Cory Henke

Voor mij gaf Cory Henke de interessantste presentatie van Hero Conf London 2018. YouTube hanteert momenteel nog altijd het principe dat je niet betaalt als iemand maximaal de eerste 30 seconden naar je filmpje kijkt, tenzij er binnen die 30 seconden wordt doorgeklikt. Je krijgt dus eigenlijk veel potentieel interessante views binnen die eerste halve minuut, zonder dat het aan je advertentiebudget knabbelt. Om het meeste uit deze views te halen, moet je dus goed nadenken over je strategie en de opbouw van je boodschap.

Tijdens de presentatie vertelde Cory Henke over een tijdlijn die hij had uitgezet om deze views nog meer te benutten. Belangrijk hierbij was dat je een YouTube-video nooit moet maken vanuit het standpunt van jouw bedrijf. Je moet de strategie van je video juist telkens baseren op het oogpunt van de potentiële klant. Door goed na te denken over de opbouw kun je mensen veel beter activeren en stapsgewijs naar een conversie leiden.

Zelfs als iemand de 30 seconden niet uitkijkt, heb je wel een potentiële klant kunnen bereiken en duidelijk gemaakt hoe jij die persoon als bedrijf kan helpen. Uiteindelijk zal dat leiden tot meer engagement en betere resultaten, terwijl het je in veel gevallen geen extra geld kost. Hoe dat exact in zijn werk gaat? Dat leggen we je binnenkort stap voor stap uit in een uitgebreid artikel. Schrijf je in op onze nieuwsbrief om het zeker niet te missen!

Marco: “Beyond the Keyword – Audience Targeting & Search – Lauren Rosner

Ik vond de lezing van Lauren Rosner erg interessant. Zij sprak over audience targeting in Google Search. Ik vond dit vooral interessant omdat Google recent een nieuwe functionaliteit uitrolde. In feite komt deze functionaliteit erop neer dat je jouw boodschap nog veel gerichter naar bepaalde doelgroepen kan sturen, zoals bijvoorbeeld naar mensen die al “in-market” zijn. Dat wil zeggen dat ze al geïnteresseerd zijn in gelijkaardige diensten of producten, maar ze nog niet noodzakelijk bij jouw bedrijf willen afnemen.

Deze in-market audiences zijn in principe niet nieuw, maar wel binnen search. Dat houdt in dat we nu hoger kunnen bieden op bepaalde zoekwoorden, voor doelgroepen die veel potentie hebben. Zo verschijnen de advertenties hoger in de zoekresultaten en trekken we meer relevante clicks aan. Het werkt echter ook andersom: je kan bijvoorbeeld ook doelgroepen die niet werken heel eenvoudig uitsluiten. Nu kunnen we advertentiebudgetten dus nog gerichter inzetten.

Klaar om jouw bedrijf samen te laten groeien?

Ben jij benieuwd hoe we deze nieuwe inzichten in de praktijk toepassen om je onderneming naar een hoger niveau te tillen? Neem dan zeker eens contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.