Twitter is hét sociale medium waarop je snel en efficiënt alle informatie over verschillende topics kan vinden. Meer dan één miljoen Belgen hebben een Twitter account en tweeten er over hun ideeën, meningen en nieuwtjes. Twitter is ook een ideaal sociaal kanaal voor bedrijven. Je kan al je nieuws melden via je Twitter account, hierop kunnen  je volgers reageren, je nieuws delen,… Wil je extra in het oog springen, adverteer dan op Twitter. Via adverteren op Twitter vergroot je je bekendheid en trek je aandacht met jouw nieuws. Maar hoe doe je dat? Welke manieren van adverteren zijn er?   Hieronder stel ik 3 advertentiemogelijkheden op Twitter voor:

1)    Promoted Accounts

 Dankzij Promoted Account advertenties kan je je aantal volgers vermeerderen. De advertentie verschijnt in het venster “Who to follow”. De account komt op de eerste plaats te staan en wordt extra uitgelicht door de Promoted-aanduiding in oranje. Er staat telkens maar 1 Promoted Account  in de 3 voorgestelde accounts. Dit verhoogt de attentiewaarde voor jouw bedrijf.  

2. Promoted Tweets

 Met Promoted Tweets bereik je de juiste mensen met je belangrijkste tweets. Jouw volgers krijgen je gepromote tweet te zien, maar ook niet-volgers kunnen ze bekijken. Je stelt met deze advertenties segmentatiecriteria in, zodat een bepaalde doelgroep deze gepromote tweets te zien krijgt. Je vergroot het bereik van je tweets en genereert meer interactie en nieuwe volgers voor je account. Deze Promoted Tweets verschijnen op de tijdlijn van Twitter gebruikers. Onderaan de tweet zie je de Promoted-aanduiding, die ervoor zorgt dat de tweet extra opvalt.  

3. Promoted Trend

 Als laatste is er de Promoted Trend. Hoe werkt het? Je kan je hashtag één dag uitlichten. Deze hashtag is te zien in het kader ‘Trends’ en staat altijd op de eerste plek. Maak je trends herkenbaar en kies een naam, die gebruikers nieuwsgierig maakt. Iedereen op Twitter ziet deze Promoted Trend. Als een gebruiker op je Promoted Trend klikt, ziet hij alle gesprekken in verband met jouw trend. Zo ontdekken tweeps nieuwe en interessante inhoud over jouw bedrijf.

Conclusie

Gebruikers van Twitter zijn zeer actief op het platform. Nieuwe tweets en advertenties worden vaak gezien. Met advertenties motiveer je gebruikers om actie te ondernemen en een dialoog aan te gaan. Je werkt als bedrijf aan je bekendheid en bouwt zo een community met klanten en potentiële klanten op. Zeker het proberen waard. Veel succes!

Yannick Moeneclaey
Bericht van

Yannick Moeneclaey

Account Manager