In 2018 maakten we een sterke groei door. We werkten niet alleen aan uitdagende projecten, ook intern veranderde er heel wat. Zo verwelkomden we een hoop nieuwe collega’s, verspreid over verschillende expertises zoals performance, content, development, creatie en branding.

Online marketing? Dat is aandacht voor de klant van de klant

Bij iValue steken we onze ambitie niet onder stoelen of banken. We willen niet alleen aan uitdagende en gevarieerde projecten werken. We willen vooral steeds de beste resultaten behalen voor onze klanten (en hun klanten, natuurlijk). Om dat te bereiken moet elk project inhoudelijk sterk zijn, van A tot Z. Daarom reiken we onze klanten alle middelen aan om hun doelgroep op de juiste manier te benaderen en van zo relevant mogelijke informatie te voorzien.

We analyseren de verschillende fases die bezoekers online doorlopen en stemmen onze communicatie en informatievoorziening daarop af. Met deze gebruiksvriendelijke aanpak begeleiden we ze stapsgewijs doorheen het digitale beslissingsproces. Door steeds zowel onze klant als diens klant of prospect in gedachten te houden, laten we de behoeften van de doelgroep en de bedrijfsdoelstellingen van onze klant dus steeds slim op elkaar aansluiten.

Nieuwe collega’s en nieuwe vibes

Toen we in 2010 onze eerste stappen in de marketingwereld zetten, waren we vooral een performance agency. We benaderden online marketing op een analytische manier, met een sterke focus op ‘de cijfers’. Doorheen de jaren boekten we hier mooie resultaten mee. Daarom blijven we daar zeker ook in de toekomst op inzetten en trokken we enkele nieuwe experten aan om onze performance-teams te versterken: Estée, Jelle, Naomi en Peter.

 

Toch merkten we dat we binnen deze performance-pijler niet het volledige verhaal van onze klanten konden vertellen. Om dit verhaal verder af te dekken voegden we enkele jaren geleden al een tweede pijler toe aan onze dienstverlening: de productpijler. Binnen deze pijler ‘maken’ we het digitale product. Letterlijk. Deze pijler omvat dus verschillende expertises zoals UX, design en development. Ook voor deze pijler trokken we nieuwe collega’s aan: Gunter en Wim.

Doordat we het ontwerp en de ontwikkeling strategisch aanpakken, gebaseerd op grondig UX-research, leveren we digitale dragers af die beter aansluiten bij de noden van onze klanten én hun doelgroep.

Branding en creatie maken het plaatje compleet

Om dat belangrijke strategische aspect helemaal door te trekken en écht ‘van A tot Z’ te werken hadden we echter nog een derde pijler nodig: branding en creatie. Zonder sterke, duidelijke communicatie die aansluit bij de interesses van je doelgroep, dring je niet door tot je klanten of prospecten en bied je geen goede online marketingervaring. In een brede, strategische aanpak mag een communicatiestrategie dus zeker niet ontbreken. Met het aantrekken van Annelies haalden we een ‘verhalenbewaakster’ in huis om de rode draad te bewaren in al onze creatieve uitspattingen, zowel in woord als in beeld. Nieuwe collega’s Elke en Virginie ondersteunen het content-team dan weer en bieden ‘verhaal-gewijs’ ondersteuning over alle pijlers heen. Zo laten ze performance, product en crea verder samensmelten tot één consistent geheel.

 

De 3 pijlers van iValue.

Ook behoefte aan strategische en creatieve aanpak?

Benieuwd hoe wij jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen met een strategische aanpak over alle pijlers heen? Neem contact met ons op. Wij kijken alvast uit naar onze ontmoeting!

Jacob Eeckhout
Bericht van

Jacob Eeckhout

Managing Director