In juni versterkten we ons team met drie experten in development en online marketing. Ideaal moment om de nieuwe collega’s in de spotlights te plaatsen.

Team bij iValue
(Stijn, Yannick & Joline, nieuwe gezichten bij iValue sinds juni 2017)

1. Welke ervaring bracht je mee en wat is je huidige functie bij iValue?

Yannick (developer): “Mijn tweede week bij iValue als Web Developer is een feit! Ik zal dit jaar afstuderen als bachelor Interactieve Multimedia & Design. Aangezien het ondernemersgevoel te hard kriebelde was ik tijdens met studies ook actief als freelance web developer. Hierdoor kon ik de theorie meteen omzetten in de praktijk. Het heeft me ook veel bijgeleerd in omgang met klanten.”   

Stijn (online marketeer): “In juni begon ik bij iValue als online marketeer. Een erg interessante functie, omdat ik de voorbije 10 jaren het internet zag uitgroeien tot een volwassen platform waarop een steeds groter deel van onze economie zich afspeelt. In mijn rol als online specialist zet ik me dagelijks in om de gebruikservaring van onze eindklanten te verbeteren, en zo onze partners tevreden te stellen. Daarmee maak ik ons deel van het internet een stuk beter.”

Joline (student online marketeer):  “Tijdens mijn bachelor communicatiemanagement heb ik een buitenlandse stage gedaan in Brazilië bij het reclamebureau ‘Blackninja’. Op de digitale afdeling heb ik veel geleerd over de werking van een reclamebureau en wat er allemaal komt kijken bij het opzetten van een campagne. Dit jaar rondde ik mijn schakeljaar af aan de UAntwerpen om volgend jaar nog een master Meertalige Professionele Communicatie te studeren. Om meer te weten te komen en bij te leren over online marketing, werk ik momenteel als student Online Marketeer bij iValue. Ik probeer zoveel mogelijk bij te leren door mijn collega’s te helpen met verschillende online projecten rond SEO, SEA, UX,…” 

2. Vanwaar de keuze voor iValue?

Stijn (online marketeer): “Mijn keuze voor iValue werd bepaald door drie overwegingen. Ten eerste bekeek ik de klanten waar iValue voor werkt. Daarbij zaten boeiende projecten die me aanspraken. Daarnaast had ik tijdens onze eerste ontmoeting een boeiend gesprek met Jacob Eeckhout, waaruit bleek dat onze manier van werken en methodiek sterk op elkaar lijken. En ten derde is er de goede bereikbaarheid van iValue. Na jaren pendelen tussen Antwerpen en Brussel ontdek ik nu de voordelen van fietsen naar het werk.” 

Yannick (developer): “Naast het programmeren ben ik me ervan bewust dat goede marketing op het web noodzakelijk is om resultaten te behalen. Daarom vond ik het leuk om mee in een team te stappen met experts op het vlak van online marketing. Op die manier kan ik enerzijds zelf blijven bijleren op het vlak van programmeren, en anderzijds van het team leren hoe zij experimenteren met online marketing.”

Joline (student online marketeer):  “Ik wilde me graag verdiepen in digitale marketing. iValue leek mij hier de beste keuze voor. Het is een agency met veel expertise: iedereen is op de hoogte van de laatste trends en heeft zijn eigen gespecialiseerde kennis over SEO, SEA, UX,… waarin hij zich blijft verdiepen. De mensen bij iValue zijn heel hulpvaardig en delen hun deskundigheid graag met mij, wat zorgt voor leerrijke ervaringen. Ook de vele mogelijkheden omtrent hoe en waar je werkt en de ruimte die er gelaten wordt voor ontspannende pauzes zijn een sterkte van iValue.”  

3. Waar wil je over een jaar staan?

Joline (student online marketeer): “Over een jaar wil ik graag mijn master afgerond hebben. Verder sta ik open voor alle interessante, nieuwe uitdagingen die op mijn pad zullen komen, zoals hopelijk een job in een reclame- of communicatiebureau.” 

Stijn (online marketeer): “Het ideaalbeeld ziet er als volgt uit: het jaar was boeiend en ik heb heel wat bijgeleerd terwijl de klanten tevreden waren. Daarnaast wil ik me ook specifiek toeleggen op het SEO-gedeelte, gekoppeld aan een langetermijnstrategie om zo de concurrentie steeds een stap voor te zijn.”  

Yannick (developer): “WordPress is mijn go to CMS geweest om websites te bouwen. Naar mate dat de projecten groter en groter worden kom ik vaker in contact met Drupal. Graag kan ik volgend jaar zeggen dat ik naast WordPress ook Drupal beheers.”  

4. Tot slot: Veel eetgelegenheden hier in de buurt, waar kunnen we je zoal spotten tijdens de lunch?

 Joline (student online marketeer):  Ik vind veel dingen lekker en eet graag gevarieerd. Een broodje van de Panos of een salade of soepje van de Foodmaker of Exki smaken me altijd, maar een pizza van Pizza Hut of sushi uit een van de vele sushizaken in de buurt staan soms ook op het menu.

Yannick (developer): Ik ben onlangs gaan eten in een nieuwe burgertent hier in Antwerpen: Manhattan’s burgers. Het was één van de beste hamburgers die ik al heb gegeten. Oh ja, vraag zeker de ‘secret sauce’ bij je frietjes!

Stijn (online marketeer): De Keyserlei en omgeving ken ik goed; tot 2014 woonde ik in deze buurt. De omgeving is heel divers. Je bent omgeven door de Joodse wijk, Borgerhout, het studentenkwartier en de winkelstraten. Mijn favoriete stek is absoluut de Esco*bar, waar m’n vroegere buren Vicky en Koen zorgen voor een lekker ontbijt en stevige lunch. Zeker een aanrader!

Succes alvast !

iValue zoekt nog een Content Marketeer (met ervaring). Bekijk de vacature.

Bericht van

Fred Naessens

Online marketeer