De online wereld is constant in beweging, dus wij moeten dat ook zijn. Daarom zocht iValue enkele nieuwe collega’s. Met een deel daarvan kon u al kennismaken. Sinds kort timmeren ook Naomi, Britt en Emilie mee aan een betere digitale wereld.

1. Welke ervaring bracht je mee & wat is je huidige functie bij iValue?

Naomi (stagiaire)“Tijdens mijn opleiding Marketing op de Hogeschool Gent heb ik lang getwijfeld welke kant ik uit wilde gaan in de marketing: reclame, events, direct marketing, marktonderzoek… Als ik alle keuzes overwoog, bleek ik altijd voor digital marketing te kiezen. Daarom heb ik iValue gekozen als stageplaats. Als stagiaire werk ik mee met verschillende online projecten rond bijv. SEO en SEA. Ondertussen leer ik enorm veel bij over digital en online marketing.”

Britt (content marketeer): “Ik werk sinds begin oktober voor iValue, als content marketeer. Voor ik hier begon werkte ik als freelance vertaler en copywriter. Ik heb dus echt een achtergrond in de talen, maar nu ik bij iValue zit kom ik ook veel in aanraking met de technische kantjes van het schrijven.”

Emilie (UX designer): “Eind juli begon ik bij iValue als grafische vormgever & UX Designer. Ik deed mijn eerste werkervaring op in een webagency en heb daarna gewerkt voor een reclamebureau. Na enkele jaren mee te draaien in de reclamewereld, ben ik blij dat ik mij opnieuw fulltime kan bezighouden met webdesign. Ik vind het geweldig hoe snel alles verandert online & volg de webdesigntrends dan ook op de voet.” 

2. Vanwaar de keuze voor iValue? 

Britt: “Ik was eigenlijk niet op zoek naar een vaste baan, maar ik hoorde zoveel goede verhalen dat mijn interesse toch werd gewekt. Wat mij écht over de streep trok was het leuke eerste gesprek en de jobomschrijving: veel variatie, veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheden, steeds wisselende teams. Iedereen leert van elkaar en met elkaar.

Wat me ook erg aantrok was de focus op zelfstudie. iValue moedigt haar werknemers echt aan om bij te leren en wil samen groeien. Elke week krijgen we hiervoor enkele uren de tijd. Veel firma’s beloven dat natuurlijk, maar bij iValue komen ze die belofte ook echt na.” 

Emilie: “Een userfriendly design gaat hand in hand met een goede marketingstrategie. Ik vond het doorslaggevend dat ik een team kon vervoegen met heel wat expertise op het vlak van online marketing. Enerzijds kan ik bij iValue blijven bijleren op het vlak van UX design en anderzijds kan ik van het team leren hoe zij online marketing inzetten om betere online resultaten te behalen.”

Naomi: “Tijdens mijn zoektocht naar een stageplaats heb ik iValue en andere stageplaatsen in de omgeving van Gent en Antwerpen gecontacteerd. Ik vergeleek de verschillende stageplaatsen met elkaar, maar iValue stond altijd bovenaan op mijn lijstje. Nadat iValue mij het takenpakket had getoond was mijn keuze heel snel gemaakt. Ik wist zonder twijfel dat iValue het meest uitdagend en interessant was voor mij. Ik zou ongetwijfeld veel gaan bijleren. Dat werd trouwens in de eerste twee weken al bewezen. Iedereen is zo hulpvaardig en deelt graag hun kennis met mij. Ik sta er nog steeds van versteld hoeveel ik op zo’n korte tijd heb geleerd!”

(van links naar rechts: Emilie, Britt, Naomi)

3.  Waar wil je over een jaar staan?

Emilie: “Ik wil vooral heel veel bijleren op het vlak van User Experience Design. Mijn doel is om de gebruikservaring zo aangenaam mogelijk te maken. Aan de hand van tests, gebruikersonderzoeken en analyses gaan we na hoe de gebruiker bepaalde websites of webtoepassingen ervaart en trachten we deze te optimaliseren.”

Naomi: “Ik hoop tegen volgend jaar gespecialiseerd te kunnen zijn in ofwel SEO, SEA of UX/CRO. Het is nog een beetje zoeken welke richting ik uit wil gaan, maar binnen een jaar wil ik mijn kennis op één van deze drie gebieden verdiepen en hiermee het marketingteam versterken.”

Britt: “Momenteel ben ik voornamelijk bezig met content en probeer ik elk bedrijfsverhaal zo goed mogelijk te vertellen, rekening houdend met doelgroep, tone of voice, etc. In de toekomst wil ik deze ‘storytelling’ verder ondersteunen met data en tests. Ik wil me daarom nog meer gaan verdiepen in zaken als Google Analytics, Search Engine Optimization en A/B-tests.”

 

4. Tot slot: iValue ligt in hartje Antwerpen. Heb je favoriete spots waar we je kunnen vinden tijdens de lunch of na het werk?

Britt: “Na het werk, vooral op vrijdag, ga ik wel eens graag een pintje drinken in Kelly’s Irish Pub. Dat is hier om de hoek en het is de ideale plaats om snel een hapje te eten of een voetbalwedstrijd te kijken. Een goed begin van het weekend wat mij betreft! Ik ga ook geregeld naar concerten in de Kavka.”

Naomi: “Antwerpen is voor mij echt een foodieparadijs. Er valt hier zoveel te ontdekken. Momenteel ben ik heel vaak te vinden in de buurt van de Groenplaats of het Zuid. Je kan me overal wel spotten waar ze gerechten serveren met scampi’s!”

Emilie: “Er zijn hier enorm veel eetmogelijkheden in de buurt van de Keyserlei. Het is vaak moeilijk kiezen tussen het grote aanbod eethuisjes en lunchspots. Voorlopig heb ik nog geen favoriet, ik wil ze eerst allemaal eens uitproberen. Na het werk pik af en toe wel een optreden mee in Antwerpen.”

 

Bericht van

Fred Naessens

Online marketeer