Een selectie van artikels die we bookmarken of intern sharen vind je in deze maandelijkse topic. Nieuwe features die we willen inzetten en testen voor onze klanten of creatieve campagnes die ons inspireerden vinden hier dus een plaatsje.
Deze maand besteden we trouwens extra aandacht aan een paar aankondigingen uit het Google Marketing Next congres dat plaatsvond in San Francisco.
Enjoy.

1. YouTube locatie-extensies


Google zet duidelijk extra in op het samenlopen van online & offline metingen. Zo zal je bij YouTube-video’s de mogelijkheid krijgen om een link te plaatsen naar je winkel. Er gaat ook extra aandacht naar matching van smartphone-data van winkelbezoekers met transacties.
Lees er hier meer over.

2. Google Optimize wordt uitgerold in AdWords

Het was nog maar pas uitgerold in Google Analytics, en Google Optimize komt er nu ook al aan voor Google AdWords. Ideaal dus om bepaalde campagnes meteen te testen met verschillende landingspagina’s. Alle details vind je hier.
In onze volgende blogpost gaat Analytics-expert Isa dieper in op Google Optimize.
Schrijf je zeker in via onze nieuwsbrief om die niet te missen.

3. Het zijn niet meer de gebouwen die indruk maken, maar de interface

Je eerste indruk bij het binnenstappen van een bank was waarschijnlijk het imposante gebouw. In dit artikel wordt dit handig vergeleken met de interface van je website. Dit om aan te tonen hoe groot het belang van een website is.

Lees hier het artikel

4. Sessieduur vs gemiddelde tijd op de pagina

Zoals gebruikelijk selecteren we deze maand ook een artikel dat iets dieper op een topic ingaat. Vorige maand kozen we voor het verschil tussen ppc-clicks & -sessies, deze maand zagen we deze interessante evergreen read passeren.

5. De Shazam-campagne rond Alzheimer

Eén van de betere creatieve campagnes afgelopen maand was die van de muziekherkenningsapp Shazam.
Bij het tracken van een nummer kreeg je niet meteen de juiste songtitel, maar eerder een verward bericht.
Lees de case of bekijk de video hieronder.

The day Shazam forgot case study from Tristan Lenczner on Vimeo.

6. Google Answer Box Strategy

Je ziet het meer en meer verschijnen wanneer je een zoekopdracht doet: Googles uitleg bovenaan de pagina, oftewel de Google Answer Box. Iets waar we bij iValue ook altijd mee rekening willen houden wanneer we pagina’s optimaliseren.
Dit topic kwam ook naar boven in de longread ‘Waarom User Experience rendeert’ van onze UX-expert David.

In dit artikel krijg je nog eens een mooi overzicht van een paar must do’s om je hier tegen te wapenen.

7. Meer insights rond de kwaliteitsscore bij je AdWords-campagne

CPC’s en quality scores (QS) zijn een belangrijk topic in het advertising-wereldje. We merken het ook aan onze nog steeds vaak gelezen oude blogpost uit 2015 rond de CTR. Die hebben we trouwens pas een update gegeven.
Afgelopen maand merkten we tot onze vreugde op dat Google zijn API heeft aangepast. Daardoor krijgen we nu ook betere inzichten in de kwaliteitsscore van een zoekwoord. Zoekwoorden krijgen nu een status mee van average, below average of beyond average.
Opnieuw een aankondiging via de Google Marketing Next Conference.

8. De dominantie van Facebook & Google op je smartphone

Geen schokkend nieuws, maar wel een leuke read tussendoor. Bij de apps neemt Google momenteel 6 en Facebook 3 van de populairste posities in.
Bekijk hier de volledige top 15 en vergelijk

Maandelijks onze aanbevelingen in digitale trends ontvangen?
Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief bovenaan de pagina.

Fred Naessens
Bericht van

Fred Naessens

Online Marketeer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *