Op 28 juni kondigde Facebook aan dat er meer transparantie komt bij advertenties voor de gebruikers. Waar traditionele reclame een algemene insteek heeft, zien Facebookgebruikers juist heel vaak gepersonaliseerde advertenties.

Zo kan een advertentie op Facebook bijvoorbeeld enkel zichtbaar zijn in een bepaalde regio voor getrouwde vrouwen tussen 25 en 35 jaar, die in het verleden interesse toonden in tennis. Voor alle andere doelgroepen zou deze advertentie niet zichtbaar zijn.

Door naar de merkpagina te gaan en op ‘Informatie en advertenties’ te klikken kan iedere gebruiker vanaf nu alle advertenties zien van een merk of bedrijf op Facebook. Gebruikers kunnen ook andere informatie en aanpassingen bekijken, zoals de aanmaakdatum van de pagina of eerdere wijzigingen van de paginanaam.

facebook-ads-bekijken

In de officiële verklaring van Facebook staat ook nog eens vermeld dat ze in de komende weken meer pagina-informatie zullen toevoegen.

Niet alleen Facebook biedt nu de mogelijkheid om advertenties van bedrijven te bekijken. Ook Twitter geeft gebruikers de kans om advertenties te zien van bedrijven. In tegenstelling tot Facebook toont Twitter echter wel het aantal retweets en likes op een gesponsorde tweet.

twitter-ads-bekijken

Hoe kan je hiermee aan de slag als bedrijf?

Deze extra transparatie geeft je meer inzichten en opportuniteiten dan voordien. Zo kan je meteen nagaan of je concurrent op hetzelfde product adverteert. Hou hier dus voortaan rekening mee wanneer je een campagne opstart of je strategie evalueert .

Meer weten over een volledige aanpak voor advertising? Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.

Naomi Bruynings
Bericht van

Naomi Bruynings

Online Marketeer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *