Acerta en iValue maakten het WK nóg spannender

Met het oog op het WK in Rusland wilde Acerta iets speciaals doen voor een van hun belangrijkste doelgroepen: boekhouders en accountants. Samen creëerden we een unieke WK-beleving, dankzij een aparte website die volledig in het teken van de Rode Duivels stond. Boekhouders en accountants konden hun pronostieken voor de wedstrijden doorgeven en zo mooie prijzen winnen, wat hun WK nog spannender maakte!

Acerta: de ideale partner voor boekhouders en accountants

Eén van de specialiteiten van Acerta is het ondersteunen van boekhouders en accountants. Ze hebben de kennis in huis om hen op alle vlakken bij te staan, zodat zij hun klanten ook snel verder kunnen helpen. Zie Acerta als de ideale partner: een ‘one-stop-shop’ met ervaren experts.

De uitdaging

Acerta zet graag een stapje extra voor haar klanten: niet alleen qua dienstverlening, maar ook met speciale acties. Dit keer was het de beurt aan de boekhouders en accountants die partner zijn van Acerta.

Aan ons de taak om een speciale WK-website te bouwen en de band met hun partners verder te versterken. Op deze website konden partners van Acerta een pronostiek invullen. Ze streden bovendien niet alleen tegen hun eigen collega’s, maar ook tegen andere kantoren. Zo maakten we het WK nog net iets spannender, vooral omdat er een aantal heel mooie prijzen te winnen waren! Ook wij stonden voor een uitdaging, want op korte termijn een volledige én activerende mini-site bouwen is geen sinecure. Bovendien moesten de online- en offline-communicatie vlekkeloos samensmelten.

Onze aanpak

Om deze campagne tot een goed einde te brengen en echt een unieke beleving te bieden deden we binnen iValue een beroep op een toegewijd team van digitale strategen, developers, content marketeers en advertentie-specialisten. Samen zorgden we niet alleen voor klantenbinding voor Acerta dankzij de ontspannende en gebruiksvriendelijke beleving van de site, maar ook voor meer merkbekendheid dankzij gerichte advertenties.

Een unieke website geheel in het teken van het WK

Het was natuurlijk van groot belang dat de hele website in het teken stond van het WK en de nationale ploeg. Daarom creëerden we een nieuwe mini-site, naast de bestaande website. We zorgden voor een apart domein, maar legden in het design een duidelijke link met Acerta. Zo sloegen we twee vliegen in één klap: de branding van Acerta combineerden we met visuals die de WK-sensatie versterken.

Online en offline gingen hand in hand

Hoewel de partners van Acerta hun pronostiek volledig online moesten ingeven, speelde ook de offline-communicatie een grote rol. Boekhouders en accountants ontvingen namelijk per kantoor een unieke login, waarmee ze zich op de website konden registreren. Die login werd per post verstuurd. De WK-website moest dus volledig op punt staan voor de brief bij partners van Acerta op de mat viel.

Ook de prijzen die te winnen waren moesten voldoende in de kijker staan, om de partnerkantoren extra te motiveren om mee te spelen. Dat deden we graag, want de prijzen mochten er zijn: van cinema-tickets en attributen van de Rode Duivels, tot een kickertafel of een gratis opleiding bij Acerta. Wie wil daar nu geen gooi naar doen?

Online ondersteuning en re-activatie

We ondersteunden deze WK-campagne bovendien via advertenties op onder andere Facebook en LinkedIn en zorgden voor een sterke re-marketingaanpak na elke wedstrijd. Zo bleven de deelnemers steeds geëngageerd en vergaten ze niet om hun pronostiek voor de volgende wedstrijd in te vullen.

Een paar resultaten & cijfers

  • 600 geregistreerde boekhoudkantoren
  • 1900 ingevulde pronostieken
  • 42 winnaars
  • Meer dan 5000 bezoekers op de mini-website
  • Doorstroom van 2% naar de website van Acerta
  • Tal van nieuwe leads

Deze campagne was een groot succes. Hoewel Acerta zich specifiek richtte tot boekhouders en accountants – een niche-markt dus – zagen we ruim 600 inschrijvingen. De kantoren die werden uitgenodigd om mee te doen waren dan ook duidelijk enthousiast. Daarnaast werd de mini-website meer dan 5.000 keer bezocht en klikten ruim 100 personen door naar de website van Acerta.

Door de vele inschrijvingen verzamelden we bovendien een hoop contactgegevens. Dat geeft het sales-team van Acerta niet alleen de kans om met prospecten in contact te komen, maar ook de mogelijkheid om bestaande klanten in de watten te leggen.