De Nederlandse Academie: een instituut in een modern jasje

De Nederlandse Academie, ook wel Nedaca genoemd, geniet als grootste Nederlandse taalschool al een zekere naamsbekendheid in Brussel en Wallonië. De vorige website trok daardoor veel bezoekers, maar converteerde niet genoeg.

Ontdek hier hoe iValue hielp.

Nedaca bereidt je voor op de toekomst

Steeds meer werkgevers verwachten dat hun werknemers tweetalig zijn. Vooral in Brussel is dat heel normaal. Veel mensen beseffen dat het beheersen van het Nederlands een steeds grotere troef is op de arbeidsmarkt. Nedaca springt hierop in met een ruim aanbod aan taalcursussen voor verschillende doelgroepen.

Daarom deed Nedaca een beroep op iValue. Samen creëerden we een gebruiksvriendelijke website met een professionele huisstijl.

De uitdaging

Een gebrek aan structuur was het grootste struikelblok voor de bestaande website van de Nederlandse Academie. Het was niet duidelijk welk deel van de website voor huidige studenten was en welk deel informatie bevatte voor geïnteresseerden. Dat zorgde voor verwarring bij nieuwe bezoekers. Daarnaast zag de site er niet betrouwbaar uit, waren er veel technische problemen en converteerden te weinig bezoekers tot klant. Tijd voor vernieuwing dus!

“Een extra uitdaging hierbij was het samenvoegen van twee merken. Aan ons de taak om deze twee te combineren zonder dat hun identiteit verloren ging. “

Hoofddoel van de nieuwe website was het voor bezoekers makkelijk maken om zich in te schrijven, informatie aan te vragen of de kalender te raadplegen. Dit was belangrijk om het aantal conversies te vergroten. Een extra uitdaging hierbij was het samenvoegen van twee merken. Nedaca gaf namelijk ook online taallessen onder een andere naam: Fullingua. Aan ons de taak om deze twee te combineren zonder dat hun identiteit verloren ging.  

Met de komst van een nieuwe website wilde Nedaca ook een intranet lanceren: een overzichtelijk en gebruiksvriendelijk platform voor zowel leerlingen als docenten.

Onze aanpak

De Nederlandse Academie had geen huisstijl. Daardoor waren er geen duidelijke richtlijnen bij het bouwen van de nieuwe website. We stelden een stijlgids op die een gevoel van herkenning bij bestaande klanten waarborgde, maar tegelijkertijd een moderne look had. Bij het creëren van deze stijlgids hielden we ook rekening met het samenvoegen van Nedaca en Fullingua. We behielden de eigenheid van beide merken in onze keuzes qua font en kleuren.

“Het duidelijk structureren van beschikbare informatie is essentieel voor een overzichtelijke website. “

Het duidelijk structureren van beschikbare informatie is essentieel voor een overzichtelijke website. Daarom verzamelden we alle elementen die we konden gebruiken om een duidelijke boodschap te communiceren naar bezoekers van de nieuwe website. Met die bouwstenen zetten we een informatiestructuur op. Onze focus lag op makkelijke navigatie door het aanbod en op het ontwerpen van een interface die in de toekomst makkelijk uit te breiden is.

Het intranet bouwden we volgens het principe van ‘modulair design’. Dat is een ontwerptechniek die we gebruiken om complexe systemen te ontwikkelen. We doen dit door kleine onderdelen aan elkaar te koppelen, zodat ze één complex systeem vormen.

 

Het resultaat

De vernieuwde website vormt een stevige basis voor de toekomstige groei van de Nederlandse Academie. De website is beter vindbaar door zoekmachines en de makkelijke navigatie en gestructureerde informatie zijn een duidelijke meerwaarde voor bezoekers. Dat zorgt samen voor meer leads en meer conversies. Deze website is ook ideaal voor campagnevoering en makkelijk uit te breiden met een blog.

De groei van Nedaca gaat nu hand in hand met een groeiende website! 

Bekijk het resultaat.