Een geïntegreerde ervaring voor e-commerce

Pelckmans uitgevers is een klinkende naam in de literaire en educatieve boekenwereld. Tegenwoordig trekken ze volop de digitale kaart en zetten ze de kracht van hun merk ook online door. Samen met hen bouwen we aan de uitgeverij van de toekomst.

Vinger aan de educatieve pols

Pelckmans uitgevers is zonder meer één van de hoofdrolspelers op de Vlaamse uitgeefmarkt. Van studiemateriaal tot slimme onderwijsmethodes, van kinderboeken tot literaire pronkstukken. De groep Pelckmans uitgevers bestaat intussen uit een handvol uitgeverijen elk met hun eigen expertise, ervaring én doelgroep. Om dat verhaal online verder uit te bouwen, deden ze beroep op iValue.

De uitdaging

Toen het team van Pelckmans uitgevers ons enkele maanden geleden voor het eerst contacteerde, hadden zij voor elk van de uitgeverijen een webshop klaar. Ze wilden zich echter sterker richten tot de verschillende klantenprofielen en tegelijk zorgen voor een versterkte, meer consistente merkbeleving. Daarom vond het team dat het tijd was voor hernieuwing over de verschillende webshops heen.

Onze aanpak

We integreerden de e-commerce doelstellingen met een hernieuwde branding, en kozen voor een doelgroepgerichte aanpak. Dit deden we met een reeks intensieve UX-workshops met het digitale team. Zo werden stakeholders betrokken in het proces, maar kregen we ook sneller voeling met de interne cultuur, de ruimere context en de doelstellingen.

We tekenden de informatie-architectuur, user flows en opbouw van de pagina’s uit in functie van de belangrijkste persona’s. Met dat grondplan ging het visual design team van iValue dan aan de slag. Zo creëerden we een doordacht en consistent redesign waarbij gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel werd gedragen.

Het resultaat

De focus op branding en gebruiksvriendelijkheid zorgt op de huidige reeks webshops voor duidelijkheid bij de online merkbeleving. Op een slimme manier biedt die integratie nu een duidelijke meerwaarde voor gebruikers. Ook naar de toekomst toe blijven we monitoren en testen hoe we de gebruikservaring naar een hoger niveau kunnen tillen.

Bekijk het resultaat.

 

iValue als strategisch partner is een slimme keuze. Het staat voor samenwerken met een partij die deadlines en kwaliteit hoog in het vaandel draagt. Ze hechten veel belang aan de relatie tussen leverancier en opdrachtgever, maar blijven ook kritisch. Dat maakt hen betrokken, ook in de verdere ontwikkeling van de strategie.
Liesbeth Janssen
E-commerce & digital manager
Pelckmans uitgevers