Sales funnel verkorten via Marketing Automation

Dagmar Buysse is een professioneel familiebedrijf met een hoofdfocus op badkamerrenovaties. Een dienst waar een lang beslissingsproces aan vooraf gaat, dat vaak online begint.

400 badkamers per jaar

Met 400 badkamerrenovaties per jaar is Dagmar Buysse een grote speler op de markt. Hij koppelt de expertise en professionaliteit van een grote firma aan de persoonlijke service van een familiebedrijf.

De uitdaging

Een badkamer renoveren doe je niet snel, omdat het vaak kostelijk is. Klanten nemen pas een beslissing wanneer ze zeker weten dat ze bij de juiste firma zijn. Ervaring en persoonlijk advies zijn daarbij grote troeven.

Maar een passieve bezoeker van de website aansporen om op gesprek te komen of contact op te nemen is soms een te grote stap. Daarom zochten we samen met Dagmar Buysse een mogelijkheid om die ‘wachttijd’ te overbruggen.

 

Onze aanpak

In de eerste plaats willen we de expertise van Dagmar Buysse in de kijker zetten en potentiële klanten informeren over de nodige stappen bij een renovatieproject. Deze kennis bundelden we in een e-book over badkamerrenovatie. Wie zijn e-mailadres achterlaat op de website, krijgt het e-book rechtstreeks toegestuurd. Dit zien we als een zachte conversie. Achteraf kunnen we de ontvangers via marketing automation opnieuw aanspreken over hun ervaring met het e-book.

Daarbij maakten we een afzonderlijke landingspagina voor de mensen die het e-book hebben gedownload met nóg extra informatie over badkamerrenovatie en over de werking van Dagmar Buysse zelf. Advies op maat aanvragen kan rechtstreeks via het contactformulier op die landingspagina.

Na de download van de e-book worden over een bepaalde periode nog enkele strategisch getimede e-mails met relevante informatie naar de prospects gestuurd om ze verder in de richting van contactopname te sturen.

Het resultaat

De aanpak leverde meteen mooie resultaten op. In de eerste maanden verzamelden we gemiddeld 250 e-mail adressen en de eerste maand alleen al werden er 60 e-books gedownload. Dit alles resulteerde in extra aanvragen van goed geïnformeerde klanten.

Dankzij de marketing automation van iValue verlies ik geen tijd met opvolgingsmails versturen naar onze prospecten. Dit loopt nu allemaal volautomatisch. Alles opzetten was wel een investering. Zowel financieel als op het vlak van tijd (de juiste flows opstellen, content creëren, foto’s kiezen, enz.), maar nu loopt het compleet vanzelf. Ik ben heel tevreden over de resultaten!
Dagmar Buysse
Zaakvoerder
Dagmar Buysse