Van concept tot resultaat in recordtempo

Op 13 en 14 oktober organiseerde Cogghe & Co haar jaarlijkse opendeurdagen. Dit jaar vielen die tegelijk met het verkiezingsweekend, wat ons de ideale link gaf voor het creatieve concept van de bijbehorende campagne. Benieuwd? Lees even verder.

 

Cogghe & Co: waar traditie en innovatie hand in hand gaan

Cogghe heeft ruim 70 jaar ervaring en kennis van zaken op het gebied van woningbouw. Zij combineren traditionele bouwtechnieken met grensverleggende innovatie en zorgen ervoor dat elke woning tot in de puntjes gepersonaliseerd is.

De uitdaging

We hadden drie weken tijd om alles op poten te zetten, van het creatieve concept tot aan het weekend van het evenement. Daarnaast was er ook een duidelijke taakverdeling: iValue was verantwoordelijk voor het lanceren van een creatieve online campagne, terwijl Cogghe & Co zelf zorg droeg voor promotiemateriaal in Antwerpse kranten en op de regionale tv-zenders. Zij stuurden ook een uitnodigingsmail naar hun klantenbestand.

Doordat iValue en Cogghe samen op verschillende fronten actief waren, speelden goede communicatie en heldere afspraken een cruciale rol. Alleen zo konden we de opendeurdagen dit jaar tot een nóg groter succes maken.

Onze aanpak

Concept

Om te beginnen organiseerden we een brainstorm met een aantal creatievelingen binnen het iValue-team. Eén concept stak er voor ons direct bovenuit: we wilden inspelen op de actualiteit van de verkiezingen, door een visuele campagne in elkaar te steken waarbij we een ‘kiesformulier’ met projecten presenteerden. Iedereen bij Cogghe & Co stond ook direct achter dit concept, waardoor we snel konden schakelen.

Landingspagina

We ontwikkelden een aantrekkelijke landingspagina waarop we ook ruimschoots aandacht besteedden aan het concept. Het thema ‘verkiezingen’ komt duidelijk naar voren in zowel de visuele uitwerking als de copy.

Advertenties

Het doel van deze campagne was het zo goed mogelijk onder de aandacht brengen van de opendeurdagen, binnen de regio Antwerpen. Dat doel verwezenlijkten we grotendeels door advertenties op te zetten voor verschillende kanalen. Denk daarbij aan advertenties via Google search, een display-campagne en een campagne voor Facebook.

De resultaten

De cijfertjes:

Ruim 550.000 mensen binnen de regio Antwerpen kregen de advertenties te zien. Dat resulteerde onder andere in meer dan 10.000 bezoekers voor de landingspagina. Daarvan kwamen 6.000 mensen op de website via display of search. De overige 4.000 bezoekers kwamen hoofdzakelijk via Facebook-advertenties. Daarnaast capteerden we meer dan 50 leads via het optioneel in te vullen inschrijvingsformulier.

Concreet:

We horen het je denken: leverden al die website-bezoekers uiteindelijk ook concreet iets op? We kunnen volmondig “ja!” antwoorden, want de campagne was een groot succes. De opendeurdagen trokken ruim 300 bezoekers en zorgden voor 10 definitieve verkopen. Bovendien zijn er verschillende woningen in optie.