Philippe mapt een branding oefening

Research & workshops 

Om de kern van je merkverhaal scherp te krijgen, schakelen we eerst ons onderzoeksteam in. Via deskresearch en interactieve workshops proberen ze een zo helder mogelijk zicht te krijgen op wie je vandaag bent, wie je doelgroepen zijn en wat ze van jou verlangen. Of we gaan meteen aan de slag met de inzichten die jij daarover al verzameld hebt. 

Wat verwachten mensen van jouw merk? Hoe willen ze graag aangesproken, geïnformeerd of geëntertaind worden? Daar moeten we zoveel mogelijk zicht op krijgen. We kijken ook in detail naar je wat je concurrenten doen, zodat we jouw unieke plek in de markt kunnen definiëren.  

Tone of voice - je merk in woord

Hoe wil je als merk praten tegen je klanten, leveranciers en gebruikers? Als een vriend die altijd klaarstaat met z’n luisterende oor, of eerder als een professionele expert die jou zonder omwegen geeft wat je nodig hebt? Wie je ook bent, voor je klanten en leveranciers én je collega’s is consistentie belangrijk: een merk dat je in één oogopslag herkent, boezemt immers vertrouwen in. 

Wij leggen samen met jou een unieke tone of voice vast - een duidelijke schrijf- en spreekstijl voor je merk, met bijbehorende woordkeuze. Zodat de lezer van jouw webteksten, blogs, advertenties of nieuwsbrieven meteen weet - en nog beter: aanvoelt - met wie hij te maken heeft. 

Logo en huisstijl - je merk in beeld

Praten als merk, dat doe je natuurlijk niet met woorden alleen. Meer nog: je visuele stijl is vaak het eerste waarmee mensen in aanraking komen. Denk maar aan het logo op je website of je verpakking, of je advertenties online of in de krant. Reden genoeg om ervoor te zorgen dat jouw look en feel blijft hangen. 

Vanuit je merkidentiteit ontwikkelen we samen een huisstijl die beklijft. Designs voor web en offline die overal tot hun recht komen. Een logo dat de ziel van je merk in één oogopslag weergeeft. 

Brandbook - je merkidentiteit verankerd

Het helpt als je je merkidentiteit verankert in een set met regels. Die kun je vervolgens documenteren in een merkboek dat iedereen die met je merk aan de slag gaat kan raadplegen. 

Soms heb je als merk genoeg aan een logo met bijbehorende baseline of slogan, soms heb je ook nog een visuele huisstijl en een boilerplate nodig. En soms heb je nood aan het hele pakket. Wij leveren jouw brandboek op maat - klein of groot, afhankelijk van hoe jij het wil inzetten. Het is jouw unieke referentiedocument: het zorgt ervoor dat alle neuzen in jouw organisatie in dezelfde richting staan, en dat iedereen de perfecte houvast heeft voor de juiste uitstraling van je merk naar de buitenwereld.

Je merkverhaal aanscherpen?

Contacteer ons