Digitale communicatie en informatie op maat van jouw doelgroep

Wil je een nieuwe auto kopen of een verzekering afsluiten? Dan ga je eerst online op zoek naar informatie. Je potentiële klanten doen hetzelfde. Via content marketing spelen we perfect in op deze informatiebehoefte en vergroten we je online zichtbaarheid.

Educatieve ondersteuning

Content marketing is het aanbieden van informatie waar een bepaalde doelgroep op een specifiek moment naar op zoek is. We leveren de juiste content aan de juiste doelgroep op het juiste moment. Zo vinden potentiële klanten je bedrijf makkelijker online en bouw je een goede relatie op met je doelpubliek.

Content marketing bestaat dus uit educatieve ondersteuning en niet in de eerste plaats uit het promoten van je diensten of producten. Toch heeft het een duidelijke toegevoegde waarde voor jouw bedrijf en merk.

 

Wat kan het doen voor jou?

Tegenwoordig stellen mensen vooral vragen via Google en andere zoekmachines. Als bedrijf wil je dus bovenaan verschijnen in de zoekresultaten. Daar zorgen we onder andere voor door antwoord te geven op veelgestelde vragen in blogs, e-mails, video’s, e-books en meer. Zo vergroten we je online vindbaarheid.

Als bezoekers op je website belanden begeleiden we ze door relevante content aan te bieden. Zo helpen we ze verder door het aankoopproces. Content vormt de basis van al je online inspanningen. Sterke copy sluit naadloos aan bij de stijl van je bedrijf en zorgt voor verbinding met je merk. Als de informatie die je geeft aansluit bij de behoeften van je doelgroep vergroot je de loyaliteit van je leads en klanten. Je creëert abonnees, klanten en misschien zelfs ambassadeurs. Zo bouw je een publiek op dat je kunt aanspreken en dat je vertrouwt. Daardoor neemt je autoriteit en online verkoop toe.

Hoe gaan we aan de slag met content bij iValue?

We leren je doelpubliek kennen

Om de juiste content aan de juiste doelgroep te bezorgen brengen we eerst je doelgroep gedetailleerd in kaart. Wie zijn je huidige klanten en welke doelgroep wil je aanspreken? Via welke kanalen zoeken ze? En vooral: naar welke informatie is je doelpubliek op zoek?

We creëren relevante content

We creëren verschillende types content en houden daarbij altijd rekening met je identiteit. We gieten een sterk verhaal in een stijl en vorm die past bij je merk en doelgroep. Indien nodig nemen we ook je bestaande webteksten en je aanpak op social media onder handen. Zo zorgen we voor een rode draad doorheen al je communicatie en ondersteunen we je merk en eigenheid.

We kiezen de juiste kanalen

Er is tegenwoordig zoveel informatie beschikbaar dat je niet kan verwachten dat potentiële klanten je vanzelf vinden. Daarom gebruiken we de eerder vergaarde informatie over je doelpubliek en selecteren we de juiste kanalen om die groep te bereiken. Onze content marketeers creëren niet alleen content voor bepaalde kanalen. Ze werken ook nauw samen met onze advertising-experts, zodat we je content via het juiste platform promoten. Ons hele team werkt samen om de beste resultaten te behalen.

“Marketing automation kan enkel succesvol zijn met een goede voorbereiding en een doordachte strategie. Elke klant heeft namelijk andere behoeften in elke fase naar een aankoop.”

Alex Yip, Online marketeer