Online marketing

Data en web analytics

data en web analytics team

KPI-workshop

Web analytics start met het stellen van de juiste vragen. Data verzamelen kan iedereen. Maar er inzichten uit halen die je helpen groeien, daar ligt onze meerwaarde. Wat wil je precies bereiken met je onlinecampagnes? En hoe ga je het succes ervan concreet meten? Kritieke prestatie-indicatoren ofte key performance indicators kunnen je daarbij helpen: elementen waaraan je de vooruitgang of koers van je strategie kunt afmeten. Tijdens een KPI-workshop zetten we alle betrokkenen in jouw bedrijf rond de tafel en leggen samen strategische KPI’s en meetbare doelen vast. 

Premium Tools

Data en web analytics

Analyse van statistieken, heatmaps en clickmaps

Data capteren is één ding, vervolgens moet je er ook inzichten uit trekken. Onze UX-experts en onlinemarketeers analyseren samen de kwalitatieve en kwantitatieve data uit de verschillende tools en verbinden ze met elkaar. We lijsten ook concrete actiepunten op om je campagne te verbeteren. Dankzij onze growth marketing-aanpak genereren en prioriteren we non-stop nieuwe ideeën - om te groeien, dus. We testen, analyseren en passen voortdurend aan om de gebruikersstroom en klantervaring steeds te verbeteren.

Conversie-attributie 

Klanten vallen niet zomaar pardoes bij je binnen, ook niet online. Ze bereiken je website via een specifiek kanaal - Google, Facebook, Instagram, de blog van een hobbyist die fan is van jouw merk, noem maar op. En misschien komen ze de eerste keer gewoon even kijken wat je te bieden hebt - kijken zonder kopen, zeg maar. 

Via conversie-attributie geven we een waarde aan de verschillende kanalen die je klant allemaal bezoekt voor hij effectief een dienst of product bij jou aankoopt. Hoe hoger de waarde, hoe belangrijker dit kanaal is in het aankoopproces. Op basis van deze cijfers kun jij kiezen op welke kanalen je je marketingbudget het best inzet.

Rapporten en dashboard

Klinkt allemaal ingewikkeld? Is het ook. Maar dat wil niet zeggen dat we het voor jou niet overzichtelijk kunnen houden. We maken een dashboard op maat waarvan je voortdurend alle data kunt aflezen, en we overleggen frequent de resultaten, inzichten en aanbevelingen. Zo weet je perfect waar je aan toe bent.

Klaar voor een grondige analyse van je resultaten?

Contacteer ons