Online marketing

Inbound marketing

inbound marketing team

Zwitsers zakmes

Inbound marketing is het ontdekken, bedenken, maken en bijschaven van boodschappen die jouw doelgroep niet alleen aantrekt, maar hem ook op de langere termijn aan je merk bindt. Het is een methodiek die de verschillende marketingexpertises bundelt: 

Contentstrategie

Door de unieke waardepropositie van je organisatie, alsook haar markt en doelgroep te onderzoeken, krijgen we zicht op de opportuniteiten van de customer journey. Zo weet je met welke content, format en toon je doelstellingen zult halen.
We graven in jouw content en die van je concurrenten. Wat werkt? Wat niet? Welke opportuniteiten zien we? Die inzichten voeden onze contentcreatie. 

Dankzij het strategische kader bouwen we niet alleen aan een goede klantervaring. Ook Google zal ons belonen voor onze kennis.

Contentcreatie

Zodra onze contentstrategie klaar is, start het creatieve proces. We plannen onze initiatieven in een kalender zodat jij steeds het overzicht hebt. Niet bedreven in het maken van boodschappen met magnetische kracht? Ons contentteam zet jouw vakkenis om in artikels, e-mails, whitepapers, socialmediaposts en noem maar op. Dankzij jouw feedback op de inhoud creëren we samen onderscheidende content.

Uiteraard zijn alle boodschappen SEO-proof, zodat ze vlot gevonden worden via zoekmachines. We promoten alles op die kanalen waar jouw doelgroep rondhangt. 

Tot slot zetten we de content op visueel aantrekkelijke landingspagina’s met één duidelijk doel: je klant begeleiden in het aankoopproces.

Premium Partners

Inbound tools

Van lead generation naar nurturing

We geven de interessante content waarnaar je doelgroep hunkert natuurlijk niet zomaar weg. We sporen mensen liever aan om hun gegevens achter te laten - lead generation heet dat. Een trefzekere call to action op een slimme landingspagina doet vaak al wonderen. 

Met de contactgegevens van je doelgroep op zak kunnen we samen aan lead nurturing doen. We voeden je doelgroep met alles dat aansluit bij hun informatiebehoefte: e-mails, webinars, socialmediaposts, whitepapers enzovoort. Zo hou je ze warm, waar in de customer journey ze zich ook bevinden.

Leren uit data

Je gooit die zorgvuldig bedachte en geproduceerde content natuurlijk niet zomaar voor de leeuwen zonder je om de resultaten te bekommeren. Nee, je wil graag weten wie jouw blogposts zoal leest, hoeveel mensen je video helemaal uitkijken, wie je e-book downloadt. 

Wij capteren al die data en zorgen voor een overzichtelijk dashboard waarin je de interessantste resultaten in één oogopslag kunt aflezen. 

Met die vers verworven inzichten verfijnen we je je lopende campagnes voortdurend. Ze zorgen bovendien voor straffere content, betere calls to action of nog sterkere advertenties. Door te blijven testen en optimaliseren, wordt de brug waarlangs gebruikers naar jouw merk wandelen steeds steviger.
 

Starten met inbound marketing?

Contacteer ons