Digitale marketing en strategie

Ons strategisch team bundelt expertise en ervaring tot een geïntegreerde aanpak voor alle kanalen. We zetten in op prestatie-indicatoren, data-monitoring, onderzoek en gebruikservaring. Zo duiken we diep in je digitale ambitie en werken we mee aan de fundering voor alle digitale uitdagingen.

Digitalisering is een feit

De afgelopen vijf jaar is de digitale economie in België haast onherkenbaar veranderd. Ook ons dagdagelijks leven is intussen volledig gedigitaliseerd. Van de manier waarop we winkelen en onszelf entertainen tot de manier waarop we werken en onze financiën beheren.

Het creëert de perfecte omgeving om met nieuwe ideeën de markt te betreden. Voor bestaande ondernemingen biedt het de opportuniteit om zich te bestendigen en digitaal te versterken. Succesvol zijn betekent snel bewegen, in real-time leren van de markt, digitale tactics uittesten en voortdurend verbeteren.

Enkel met een geïnformeerde aanpak zet je vlot de juiste digitale kanalen en campagnes op poten. En het betekent ook het meeste maken van de beschikbare middelen, of het nu gaat om timing, budget of expertise.

Klantengedrag als fundering

De online koopcyclus behoort tot de kern van marketing in het digitale tijdperk. De beslissingskracht komt steeds meer bij consumenten te liggen, en dat is maar goed ook.

Het is onze taak om klanten tijdens dat beslissingsproces te bereiken en te ondersteunen. Zo vertrekken we vanuit de klantbehoefte; we denken outside-in, in plaats van inside-out.

Met een combinatie van onderzoek naar online gedrag, best practices per sector en een algemene empathie voor je doelpubliek, brengen we bij iValue de koopcyclus beetje bij beetje in kaart.

Dat doen we met de juiste data, maar ook door in conversatie te treden met je klant. Zo leren we van je klantenbasis en identificeren we pijnpunten én opportuniteiten om verder te groeien.

Digital experience marketing

Wij geloven daarnaast sterk in het creëren van een digitale merkervaring, over alle kanalen heen. Elke geslaagde interactie met een onderneming laat een positieve indruk na en versterkt het merk. Zo lever je meerwaarde en kom je top-of-mind te zitten bij de start van elke nieuwe koopcyclus van je klant.

Succesvolle communicatie op maat, contentcreatie, gebruiksvriendelijke online interactie en visual design bouwen we daarom telkens op rond de customer journey van je klant. Met een cross-functioneel team van marketeers en designers kijken we waar we te winnen hebben. Die kruisbestuiving vormt de ideale basis van een digitaal masterplan.

Van expertise in bruikleen tot transformatie

Bij iValue brengen we digitalisering graag in een stroomversnelling. Maar digitale marketing is anders in elk bedrijf. Daarom passen we onze aanpak aan naar één die het best past.

Ons cross-functioneel team van digitale specialisten treedt daarom vaak eerst op als adviseur. Met bewezen tactics en uitgewerkte processen, houden we daarbij een customer-first strategie aan, met digital performance als doelstelling.

Snelle implementatie en optimalisatie vormen daarbij de rode draad. Daarna vertalen we die expertise zich ook intern naar het team waarmee we samenwerken.

We zien ons vanaf dat moment ook liever als partner, die de juiste resources aanlevert op het juiste moment. Zo evolueren we samen van digital performance naar competitieve transformatie.