Marketing automation

Overtuig jouw contacten met marketing automation

Zet waardevolle contacten om in klanten en maak dit proces schaalbaar. Lever relevante, contextuele en tijdsgebonden boodschappen aan de juiste persoon op het juiste moment.

Bouw een marketing flow die inspireert

Met marketing automation zorg je voor een automatische opvolging van potentiële klanten. Ga aan de slag met dynamische contactenlijsten en connecteer met je klanten op het juiste moment.

Contacteer ons

Hoe werkt marketing automation?

Bij marketing automation gaat het om de relatie met je klant. Op basis van je bedrijfsdoelstellingen stellen we vooraf een geautomatiseerde workflow op.

Elk contact krijgt een gepersonaliseerde flow op basis de herkomst, tijdstip, context en andere variabelen. Dat zorgt voor een hyper gefocuste boodschap die past bij je contact.

Samen bepalen we de verschillende punten op jouw website waar mensen in deze workflow kunnen terecht komen. De historiek van bezochte pagina’s, downloads en andere interactiepunten bepalen het startpunt.

Jouw doelgroep ontvangt doorheen de aankoopcyclus steeds e-mails die hen helpen met waardevolle informatie. Hoe meer informatie ze van je ontvangen, des te verder in hun aankoopbeslissing ze zich bevinden.

Een positieve interactie met je onderneming zorgt voor dé merkvoorkeur die bij aankoop het verschil maakt.

Meer dan e-mail

Marketing automation is meer dan een automatische e-mail. Sociale media, advertenties, webpagina’s, e-books, whitepapers, webinars en veel andere media verrijken de informatie over elk contact. Op die basis kan je gepersonaliseerde boodschappen afleveren die naadloos aansluiten bij de momentopname van jouw klant.

Die personalisatie doen we aan de hand van een segmentatie van je database aan contacten. Elk contact heeft een historiek aan touchpoints met jouw communicatie.

Meten en verbeteren

Dankzij uitgebreide statistieken analyseren we de prestaties van de huidige marketing automation flows. Uit deze analyses komen verbeteringen, die we op hun beurt toepassen en meten.

Technologische partners

We werken samen met de beste platformen voor elke situatie, complexiteit of budget.

Selligent

Als het op mogelijkheden aankomt, kent Selligent geen gelijke. Dit platform van eigen bodem is wereldwijd één van de leidende platformen wat betreft omnichannel audience engagement. De vergaande mogelijkheden hebben zich in tal van internationale projecten bewezen.

Hubspot

Eén van ’s werelds grootste automation spelers is Hubspot. De strategische lead nurturing tool activeert het potentieel van jouw content marketing. Hubspot gebruikt social, e-mail, blogs, landingspagina’s en slimme calls-to-action.

Autopilot

Autopilot is de nieuwkomer in het veld van automation. Het platform is licht, gebruiks-vriendelijk en dekt alle basismogelijkheden af die de KMO zoekt. Via een visuele workflow generator maak je makkelijk voor elke situatie de gepaste communicatiestroom.

Welk marketing automation platform het best bij je past? Dat spreken we graag even met je door. Op basis van je huidige database en bedrijfsdoelstellingen geven we je het best passend advies. Als onafhankelijk dienstverlener ben je zeker van de beste keuze.

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van online marketing nieuws en tips om je online activiteiten te verbeteren.

better results online