Online marketing

Bij iValue helpen we u meer te verkopen met effectieve online marketing. We doen dit door uw huidige site en doelgroep te analyseren, uw problemen en opportuniteiten te identificeren, de juiste tools en technieken in te zetten om uw resultaat te verhogen en uw online aanpak te optimaliseren op basis van data.

Wat kan online marketing voor je doen?

Onze succesformule bestaat uit tactieken voor acquisitie en conversie.

Met een focus op acquisitie krijg je meer en beter verkeer naar je website. Via conversie optimalisatie werk je aan een betere bezoekerservaring en een optimale bezoekersflow.

Deze tactieken zetten we voor je in:

De 5 ingrediënten van online marketing

Bij iValue werken we op 5 domeinen om tot de beste resultaten te komen. Deze elementen passen in een strategische aanpak waarmee we jouw doelstellingen halen.

 
online marketing framework
 
We starten met de 3 basiselementen:

  • Infrastructuur is de basis van jouw aanwezigheid online. Een snelle, stabiele en gebruiksvriendelijke website is de hefboom voor je campagnes. We auditen de gezondheid van jouw infrastructuur op basis van een eigen ontwikkeld proces. Daarna stellen we onze adviezen voor.
  • Analytics is alles meten. Niet alleen basiscijfers maar alle ins en outs. Investeringen, opbrengsten, KPI’s. De Google Analytics gecertificeerde experts van iValue hebben alles in huis om uw prestaties te ontrafelen. Naast Google Analytics werken we o.a. met Hotjar, Fullstory, Visual Website Optimizer, Klipfolio, MixPanel e.a.
  • Content is wat je zegt. Van afbeeldingen, video tot tekst. Het is je communicatie. We identificeren je stem, je boodschap en brengen de toegevoegde waarde naar boven.

Nadien bekijken we de tactics:

  • Acquisitie gaat om meer relevant verkeer naar je website. We onderzoeken waar we de klant online bereiken in elke stap van de aankoopcyclus.
  • Conversie methodes verbeteren de interactie van de bezoeker met jouw website. Steeds met het doel op een WIN-WIN: een betere customer experience, en meer aanvragen of verkoop.

Een goede online marketingstrategie heeft een gediversifieerde aanpak. Een gezonde mix van infrastructuur, data, content en tactics.

Het online marketing proces

Hoe zetten we deze visie nu om in praktijk? We ontwikkelden een uniek proces om tot de beste resultaten te komen.

 
online marketing proces
 
Met volgende stappen zorgen we ervoor dat online marketing rendeert.

  • Begrijpen: we starten door uw onderneming en haar markt te begrijpen. Een analyse van uw inspanningen, doelgroep en huidige resultaten geeft ons uw bedrijfscontext. Een concurrentieonderzoek leert ons wat wel en niet werkt in uw sector. We bespreken uw doelen en brengen de business context in kaart.
  • Analyseren: door een diepgaande analyse bepalen we de huidige status van uw infrastructuur, content en prestaties. We zoeken naar pijnpunten en verbetermogelijkheden op vlak van techniek, inhoud, relevantie en effectiviteit. We analyseren de aankoopcyclus van uw klant om aanhaakpunten te vinden.
  • Identificeren: door het begrip van uw onderneming en de analyses vertalen we problemen naar opportuniteiten. Een strategische aanpak met planning, prioriteiten en een actieplan maakt de oefening tastbaar.
  • Uitvoeren: we volgen de het actieplan binnen een afgesproken timing. We rapporteren frequent en transparant de vooruitgang. We stellen de strategie bij waar nodig. Continue werken we aan betere resultaten.
  • Monitoring: wat online marketing zo leuk maakt is dat je elke actie kan meten. Monitoring is ingebakken in elke stap van het proces. Op basis van data verfijnen we onze aanpak.

We werken als partner met expertise in online marketing. We koppelen onze kennis aan uw praktijkervaring. Onze communicatiestijl is no-nonsense, flexibel en efficiënt dankzij een duidelijk proces.