Online marketing en campagnes

Met de juiste digitale tactiek in online marketing bereik je het juiste publiek op de juiste moment. Onze marketeers laten mensen op je website landen, toveren hen om tot klanten en zorgen voor een trouw aantal vertegenwoordigers van je merk.

Veranderende online markt

Online marketing dankt haar bestaan aan een veranderende consument. De hedendaagse consument gaat op het internet op zoek naar producten en diensten. Via websites, sociale media en e-mail vergaren ze informatie over merken en producten die hen interesseren.

Consumenten staan op die manier nauwer in contact met producten en diensten. Maar als bedrijf weet je meteen ook beter wie je klanten zijn.

Hoe kan online marketing jouw bedrijf helpen?

Het doel van iValue is online communicatie te integreren in de offline strategie van jouw bedrijf. We maken gebruik van websiteszoekmachines en sociale media om bedrijfsdoelstellingen te ondersteunen en te realiseren.

De noden van elk bedrijf zijn specifiek en verschillend. Daarom houden we in de online marketing strategie rekening met de draagkracht, wensen en waarden van elke onderneming.

Onbekende wordt bezoeker

Heb je een eigen website? Dat is een goede start. Maar dat is niet genoeg om nieuwe klanten te winnen. Als je wil dat mensen jouw bedrijf leren kennen, moet je gevonden worden. In deze fase focussen we daarom op het aantrekken van verkeer of acquisitie.

Volgens Google zoekt een consument gemiddeld 10,7 keer online voor hij iets koopt. En daarvoor is een online marketing campagne essentieel. Je kan adverteren in Google, maar je kunt de inhoud van je website ook zo optimaliseren dat je hoog scoort in de zoekresultaten.

Bezoeker wordt lead

Je wordt nu gevonden. Dat is alweer een stap verder. Maar het is helemaal ideaal als je de bezoekers van je website ook converteren. Dat wil zeggen dat ze een online aankoop doen of informatie over zichzelf achterlaten, zodat je hen kan contacteren. Dat kan via website-formulieren, die informatie over de potentiële klanten verzamelen. Daarna kan je ze in een volgende fase voor je product of dienst winnen.

En ook ruimer, gaat het om elke actie die je bezoeker onderneemt, die past bij de doelstellingen of groei van jouw online aanwezigheid.

Lead wordt klant

Maar liefst van al sluit je de deal. De bezoeker van wie je informatie verzameld hebt, moet je product of dienst nog kopen. Met e-mail marketing kan je de klant verder informeren om hem over de streep te trekken.

Daarnaast kan je via sociale media leads blijven triggeren. Als iemand je online eenmaal ‘volgt’, kan je hem waardevolle informatie toesturen, zodat jouw bedrijf of merk op zijn radar blijft wanneer hij een product wil kopen.