Email marketing

Met zoveel andere emails die aandacht vragen is het niet makkelijk om jouw lezer je email te laten openen en lezen. Toch is email marketing één van de best presterende marketingkanalen.

Email marketing is één van de meest efficiënte kanalen om je doelgroep te bereiken. Eenvoudig en goedkoop, bereik je jouw contacten met kwalitatieve boodschappen die aanzetten tot actie.

Emails op zich verkopen niets. Actiegerichte boodschappen wel.

Dankzij een professioneel ontwerp voor desktop, tablet of mobiel maken we van jouw boodschap een visueel pareltje. Maar wel eentje dat presteert. Lever je de juiste boodschap op het juiste moment in de inbox van je ontvanger af? Reken dan maar op sterke resultaten.

Is email marketing dan geen spam?

De slechte reputatie van email marketing komt voort uit een verkeerd gebruik ervan. Hoewel email de digitale vorm van direct marketing is, zien we ook een verschil. Email is geen acquisitietactiek, maar een kanaal dat je prospecten voedt met informatie doorheen hun aankoopcyclus.

Permissie is het sleutelwoord. Groei het aantal emailadressen in je lijst door kwalitatieve informatie in de inbox af te leveren. Spam ze vooral niet.

Plaats van email in de communicatiemix

Hoe passen email campagnes in de online marketingmix? Email maakt de communicatiecirkel rond. Via search marketing leren bezoekers je onderneming kennen. Ze schrijven zich in op je nieuwsbrief (opt-in). Via social media groeit je lijst volgers. Via content marketing bied je e-books, whitepapers of andere content assets aan.

Email marketing verbindt alle kanalen met waardevolle content. Zo begeleid je je contacten tot ze klaar zijn om te kopen.

Hoe pakken wij email aan?

Email is voor ons geen megafoon. Wij integreren email slim in online marketing als strategisch touchpoint doorheen de verschillende fasen van het aankoopproces. Van geïnteresseerd contact tot lead.

Een gepersonaliseerde email kan hét verschil maken. Uw boodschap personaliseren doen we op basis van tientallen eigenschappen. Zo sluit uw bericht naadloos aan bij de ontvanger.

Niet enkel de inhoud is belangrijk. Daarnaast is ook de software, server reputatie en technologie belangrijk. Alleen een platform van wereldniveau is goed genoeg om uw campagnes te versturen. Dankzij de beste afzenderreputatie en meest strikte anti-spam beleid, halen we de beste resultaten voor uw berichten.

Technologie volstaat echter niet. Om tot effectieve email campagnes te komen moet je technologie mét strategie combineren. Prospecten willen enkel relevante communicatie ontvangen op de juiste plaats en moment.

Elke email campagne is transparant dankzij een uitgebreide realtime rapportage. We analyseren het gedrag van je contacten en verfijnen elke nieuwe boodschap op basis van de learnings. Je volgt zelf makkelijk real-time de prestaties van elke campagne. Zo blijf je ‘on top of things’.