Marketing automation

Zet waardevolle contacten om in klanten en maak dit proces schaalbaar. Lever relevante, contextuele en tijdsgebonden boodschappen aan de juiste persoon op het juiste moment.

Met marketing automation zorg je voor een automatische opvolging van potentiële klanten. Ga aan de slag met dynamische contactenlijsten en connecteer met je klanten op het juiste moment.

Wat is marketing automation

Bij marketing automation gaat het om de relatie met je klant. Op basis van je bedrijfsdoelstellingen stellen we vooraf een geautomatiseerde workflow op.Elk contact krijgt een gepersonaliseerde flow op basis de herkomst, tijdstip, context en andere variabelen. Dat zorgt voor een hyper gefocuste boodschap die past bij je contact.

Samen bepalen we de verschillende punten op jouw website waar mensen in deze workflow kunnen terecht komen. De historiek van bezochte pagina’s, downloads en andere interactiepunten bepalen het startpunt.

Meer dan e-mail

Marketing automation is meer dan een automatische e-mail. Sociale media, advertenties, webpagina’s, e-books, whitepapers, webinars en veel andere media verrijken de informatie over elk contact. Op die basis kan je gepersonaliseerde boodschappen afleveren die naadloos aansluiten bij de momentopname van jouw klant. Die personalisatie doen we aan de hand van een segmentatie van je database aan contacten. Elk contact heeft een historiek aan touchpoints met jouw communicatie.

Meten en verbeteren

Dankzij uitgebreide statistieken analyseren we de prestaties van de huidige marketing automation flows. Uit deze analyses komen verbeteringen, die we op hun beurt toepassen en meten.