Zoekwoordanalyse

Mensen zoeken op Google via een combinatie van zoekwoorden. Hoe meer je daarop inspeelt, hoe meer jouw website aan populariteit wint.

Waarom een zoekwoordanalyse?

Met een zoekwoordenonderzoek weet je waar mensen naar zoeken, en hoe ze zoeken. En deze kennis is macht. Want hiermee passen we je website aan, zodat jouw doelgroep eenvoudig de weg vindt naar je website.

Bovendien weet je wat jouw doelgroep belangrijk vindt, en dat geeft dan weer input voor de strategie van jouw bedrijf.

Positie verbeteren met structuur en content

Aan de hand van relevante zoekwoorden bepalen we de ideale structuur van jouw website. Bovendien ontdekken we keyword gaps. Dat zijn zoekwoorden waarvoor nog geen content bestaat op je website, maar die wel relevant zijn voor jouw zaak. We schrijven extra content om meer relevante bezoekers op jouw website te krijgen.

Hoog zoekvolume vs de long tail

Een groot zoekvolume is geen garantie voor betere prestaties. Integendeel: focus is essentieel. We richten ons op relevante zoekwoorden. Relevant voor jouw bedrijf, én jouw doelgroep. Dat noemen wij de long tail zoekwoorden. Zo richten we ons niet om kwantiteit, maar op de kwaliteit van je bezoekers.

Optimaliseren van bestaande pagina’s

We onderzoeken de keywords waarvoor je huidige pagina’s goed moeten scoren. Zijn de scores van bepaalde pagina’s niet optimaal? Dan passen we ze aan. Met enkele technische ingrepen en inhoudelijke aanpassingen laten we jouw pagina’s echt knallen.

Web analytics als ondersteuning

Aan de hand van informatie die we halen uit de analysetools van je website – in de meeste gevallen gaat het om Google Analytics – leren we welke pagina’s we best eerst aanpakken.

We volgen de prestaties ervan elke dag. We richten onze pijlen op de meest bezochte delen van je website. Bovendien identificeren we de content die voor jouw doelgroep niet interessant is. Die passen we aan of halen we offline.