Krijg meer inzicht in je doelgroep met deze checklist voor online onderzoek

Zit je te denken over het uitvoeren van je eigen online onderzoek? Goed, want het is de perfecte manier om je doelgroep beter te leren kennen. Toch spelen de technieken die je gebruikt hierin een grote rol. Niet elke methode levert immers even nuttige resultaten op. Daarom helpen we je alvast op weg met een handige checklist.

Ontvang meteen de lijst

En haal maximaal inzichten uit je doelgroepen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
iValue - Checklist - Online-marketing-onderzoek

Wat mag je verwachten?

We bespreken de meest voorkomende methoden, die elk hun waarde al bewezen hebben in verschillende marketingprojecten. We lichten elke techniek kort toe en leggen uit waarom deze zo goed werkt. De besproken technieken zijn meestal zelfs snel op te zetten of uit te voeren!

Methodes en tools waarmee je snel aan de slag kan:

  • Zoekwoordenonderzoek
  • Web Analytics
  • Concurrentie-analyse
  • Online onderzoeksrapporten
  • En meer….

Wil jij of je marketingteam je klant beter leren kennen? Dan is deze checklist het perfecte startpunt. Je leert hoe je waardevolle inzichten verzameld en leeft je makkelijker in de mindset en leefwereld van je klant in. En dat zal je marketingbeslissingen verbeteren!

Over de auteur

David Dockx, UX Designer bij iValue

David Dockx is UX Designer bij iValue waar hij zich dagelijks verdiept in website reviews, onderzoek naar gebruikersgedrag, grafisch ontwerp en digitaal – strategische vraagstukken. Met een verleden als online marketeer, breit hij user experience, digitale tactics en branding naadloos aan elkaar.