Online marketing in een B2C-markt

Marketing is fundamenteel veranderd. Individuen en gezinnen gebruiken steeds meer het internet om goede aankoopbeslissingen te nemen. Ook online.

Belgische gezinnen spenderen 9 miljard euro online

Online aankopen zitten in de lift

Elk jaar groeit het aantal online aankopen. Niet alleen dagdagelijkse producten gaan over de digitale toonbank, maar ook luxe-aankopen.

Oriënteren, vergelijken en beslissen

Kopers zoeken antwoorden, in elke fase van het aankoopproces. En dat doen ze vooral digitaal. Vinden ze die antwoorden bij jou?

Weet jij wat kopers zoeken?

Digitale informatie biedt jou extra kansen. Dankzij big data leer je onder meer waar mensen naar zoeken en wat hun aankoopgedrag beïnvloedt.

Verkopen via alle toestellen

Internetgebruikers kennen geen grenzen: desktop, laptop, tablet of smartphone. Wat is jouw geïntegreerde multi-channel aanpak?

Onze ervaring in jouw sector

Cogghe
Selexion
Dagmar Buysse
Pelckmans
Barbecook
Pelckmans
Josk
All Seasons
Rombouts
Keldermans
business to consumer marketing

Emotie verkoopt

Consumenten kopen op basis van hun behoeftes. Die zijn deels functioneel, maar ook emotioneel. Het aantonen van de voordelen van je product of dienst is niet genoeg.

Je bouwt best een sterk merk op met sterke emotionele associaties. Zodat mensen een gevoel krijgen bij jouw merk. Want emotie is de belangrijkste motivator.

De juiste boodschap in elke fase van het aankoopproces is key.

b2c marketing

Geef het juiste antwoord

Mensen hebben informatie nodig om een aankoopbeslissing te kunnen nemen. Het web (lees: Google) is vaak het startpunt. Niet alleen voor luxeproducten – waar de aankoopcyclus langer is – maar ook steeds meer voor dagelijkse aankopen.

Weet jij hoe je doelpubliek zoekt? Wat jouw potentiële klanten verwachten van de aankoop en de naverkoop?

Digitale technologie geeft je in elk geval meer mogelijkheden. Je weet namelijk beter wie je bereikt, en hoe je best communiceert. De kunst is om een juiste balans te vinden in je benadering. Met iValue ga je voor 0% irritatie. En voor 100% resultaat.

Onze krachtpatsers voor e-commerce

Online adverteren

Breng de juiste boodschap bij de juiste persoon, op het juiste moment in het aankoopproces en via het gepaste kanaal.

Content marketing

Geef je bezoekers relevante en waardevolle informatie. Informatie die hen helpt een goede aankoopbeslissing te nemen.

Conversie-optimalisatie

Met een geoptimaliseerde website scoor je hoger in de rankings van zoekmachines en verzamel je meer clicks.

We kozen voor iValue omdat we zelf de expertise niet in huis hadden. Hun totaalaanpak met strategie, advertising, content marketing en UX design hielp ons op korte termijn vooruitgang te boeken. De basis van onze webshop was wel goed, maar converteerde te weinig. Samen met iValue pakten we dit aan. Met resultaat!
sofie-geyskens
Sofie Geyskens
Head of Marketing & E-commerce