Online marketing voor de verzekeringssector

Transparantie, klantgerichtheid en technologie zijn sleutelwoorden in de verzekeringssector. Verzeker jezelf van online marketing die werkt temidden de harde concurrentie.

Niet alleen tastbare producten
verkopen online

Ook diensten verkopen online

Niet alleen tastbare producten worden online verkocht. Consumenten zoeken ervaringen en reviews voordat ze een contract afsluiten.

Vertrouwen is belangrijk

Bied informatie over jouw verzekeringsproducten ook online aan. Hoe meer je vrijgeeft, hoe groter het vertrouwen van klanten in jouw bedrijf. 

Wees vindbaar

Online aanwezig zijn is een goede start. Online vindbaar zijn is de sleutel om meer te verkopen. Een geoptimaliseerde website is onmisbaar.

Strategie garandeert succes

Jouw producten online in de markt zetten, vereist de juiste strategie. Heb jij al een plan voor jouw online activiteiten?

Onze ervaring in jouw sector

DKV Belgium
amazon
dela
Axa Assistance
Crelan

Snelle verandering vereist de juiste koerswijziging

De verzekeringssector begint stilaan zijn stoffige karakter te verliezen. En dat is goed. Bovendien sta je als verzekeringsmaatschappij in direct contact met je klant. Je leert er dus veel van. Lessen die je kan – en moet – gebruiken in je marketingplan. Want wie zijn marketingaanpak niet aanpast aan de tegenwoordige tijd, delft het onderspit.

De hedendaagse consument gebruikt digitale technologie. Om te vergelijken, reviews te lezen en in conversatie te treden met aanbieders. Je consument is zeer goed voorbereid. En wil snel antwoorden op zijn vragen. De lat ligt dus hoog. Ben je er klaar voor?

Insurance marketing in een digitale wereld

Je verkoopt geen verzekeringen. Je verkoopt zekerheid. En dat doe je alleen als er vertrouwen is. Jouw reputatie is een werkwoord. Vandaag zijn er heel wat (nieuwe) manieren om je online te onderscheiden. En om snel te groeien.

Denk maar aan disruptieve bedrijven die de spelregels van hun sectoren naar hun hand willen zetten, zoals Uber, AirBnB en Tesla. Zie deze evolutie niet als bedreiging. Maar grijp deze kans – want dat is het toch – met twee handen.

Niet de technische expertise in huis om jouw online prestaties te optimaliseren? Doe dan een beroep op iValue.

Unieke digitale marketing aanpak werkt voor de verzekeringswereld

iValue is een gerespecteerde aanbieder, die voor heel wat verzekeraars de digitale transformatie succesvol begeleidde. Ook voor sterke marketingcampagnes gericht op tastbare resultaten ben je bij iValue aan het juiste adres. De positie van iValue in je markt is trouwens uniek.

We werken op corporate niveau voor verzekeringsmaatschappijen en hebben een samenwerking met het FVF. Bovendien leiden we commerciële mensen op om beter om te gaan met de veranderende verzekeringsmarkt. Je kan dus wel zeggen dat we kaas hebben gegeten van de verzekeringssector.

Online adverteren

Breng de juiste boodschap bij de juiste persoon, op het juiste moment in het aankoopproces.

Content marketing

Geef je bezoekers relevante en waardevolle informatie, die hen helpt een aankoopbeslissing te nemen.

Conversie-optimalisatie

Met een geoptimaliseerde website scoor je hoger in de rankings en verzamel je meer clicks.