Mini-website
Acerta

Onze aanpak

Fun & branding

Op korte termijn wilden we voor Acerta een volledige én activerende mini-site uitbouwen. Op dit platform zouden hun partners niet enkel tegen collega’s maar ook tegen andere kantoren strijden om mooie prijzen. De online- en offline-communicatie moesten vlekkeloos samensmelten. Het was natuurlijk ook van belang dat de hele website op een toffe manier in het teken stond van het WK en de nationale ploeg.

Ons toegewijde team van digitale strategen, developers, content marketeers en advertentie-specialisten ging meteen aan de slag. We zorgden voor een apart domein, maar legden in het design een duidelijke link met de Acerta-website. Naast een ontspannende en gebruiksvriendelijke beleving van de mini-site, zorgden we met gerichte advertenties ook voor meer merkbekendheid voor Acerta.

Storytelling

Ook offline in de kijker

Hoewel het ingeven van de pronostieken volledig online zou gebeuren, speelde ook de offline-communicatie een grote rol. Boekhouders en accountants ontvingen namelijk per kantoor een unieke login, waarmee ze zich op de website konden registreren. Die login verstuurden we per post. De WK-website moest dus volledig op punt staan voor de brief bij de Acerta-partners op de mat viel.

Ook de prijzen plaatsten we voldoende in de kijker, om de partnerkantoren extra te motiveren om mee te spelen. Van cinema-tickets en attributen van de Rode Duivels tot een kickertafel of gratis opleiding bij Acerta: wie wil daar nu geen gooi naar doen?

Advertising.

Actieve re-marketing

Online bleven we tijdens de WK-campagne actief via digitale advertenties. Die verspreidden we onder andere via Facebook en LinkenIn. Zo bleven we de doelgroep online targetten.

Na iedere wedstrijd zorgden we voor een sterke re-marketingaanpak. Op die manier bleven deelnemers steeds geëngageerd en vergaten ze niet hun pronostiek voor de volgende wedstrijd in te vullen.

“Er werden zo’n 1900 wedstrijdpronostieken ingevuld. De WK-campagne leverde 42 winnaars én een doorstroom van 2% naar de Acerta-website op.”

De resultaten

Tal van nieuwe leads

De WK-campagne bleek een groot succes. Hoewel Acerta zich specifiek richtte tot boekhouders en accountants - een niche-markt dus - zagen we ruim 600 inschrijvingen. Daarnaast werd de mini-website meer dan 5.000 keer bezocht en klikten ruim 100 personen door naar de website van Acerta.

Dankzij de vele inschrijvingen verzamelden we een hoop contactgegevens. Dat geeft het sales-team van acerta niet alleen de kans om met prospecten in contact te komen, maar ook de mogelijkheid om bestaande klanten in de watten te leggen.

Op zoek naar een digitaal marketingplan, online campagne of oplossing voor je website?

Plan een gesprek

iValue maakt gebruik van cookies om je gebruikservaring te optimaliseren. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Door op 'OK' te klikken ga je akkoord met deze cookies. Meer info? Bekijk onze policy over cookies Ok, ik ga akkoord