Website voor drie doelgroepen
Altez Construction Group
De uitdaging
Overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website
Altez Construction Group levert innoverende bouwtechnieken voor drie heel diverse sectoren, met elk hun eigen bouwuitdagingen: de agro-, hippo- en industriebouw. Bezoekers moeten de voor hen relevante informatie meteen vinden - in één oogopslag en op alle toestellen. En dat lukte niet altijd even vlot. Ook het contentmanagementsysteem (cms) van de bestaande Altez-site was aan vernieuwing toe: de weinig soepele technologie liet Altez niet toe om site en zijn content vlot aan te passen. Tijd voor een grondige renovatie dus. Daarvoor rekende Altez op iValue.

Onze aanpak
Eén portaal, vier mogelijkheden
Altez wilde zijn unieke dienstverlening voor elk doelpubliek in de verf zetten: de focus op innovatie binnen agro, personalisatie binnen industrie en de integrale aanpak binnen de hippische sector. Maar een landbouwer heeft geen nood aan een kantoorgebouw en een ondernemer geen interesse in een paardenstal. Hoe zorg je er dan voor dat je website drie uiteenlopende klantprofielen toch een vlotte gebruikservaring biedt? Dat moet kunnen, wisten wij bij iValue.
Ons designteam tekende de website visueel uit, en stelde - samen met onze developers - één homepage voor het overkoepelende merk voor. Vandaaruit klikken gebruikers vlot naar de contentsectie van hun interesse. Drie toegewijde contentpijlers spelen op de informatienoden van prospects en klanten uit de agro-, hippo-, of industriesector in. Een vierde geeft alle bezoekers een kijkje achter de schermen van Altez’ beton- en staalproductie in eigen atelier.



Design & Development
Stevige constructie
De bouw van een website vraagt om een goede architect. iValue heeft de mentaliteit van een ervaren bouwmeester: we weten dat alles staat of valt met een sterke blauwdruk en solide fundamenten.
Een belangrijke vraag is daarbij de keuze in technologie die voldoet aan de juist vereisten. We kozen voor Drupal omdat dit cms een content-driven website met vier pijlers moeiteloos stut. En het onze klant toelaat de vier secties eenvoudig en centraal te beheren. Voor elke doelgroeppijler zorgden we voor een consistent design. Page parts, digitale bouwstenen, laten toe de site toch dynamisch op te bouwen én - waar nodig - eenvoudig uit te breiden of aan te passen. Zo creëerden we een uniforme look en feel voor de Altez-site die zijn contentmanager de vrijheid geeft om een uniek verhaal te vertellen.




De resultaten
Alles onder één dak, eenvoudig beheerd
Altez’ diverse doelpubliek vindt via de nieuwe online website meteen een antwoord op zijn vragen en ontdekt er de oplossingen die het nodig heeft. Het design leidt bezoekers intuïtief naar de voor hen relevante content sectie met eigen merkpersoonlijkheid.
Door het nieuwe, open en super soepele cms (Drupal) onderhoudt Altez de site makkelijk zelf. Ook updates van de Drupal 8-versie zijn in een wip gebeurd. Bovendien is de site optimaal te gebruiken op zowel desktop als smartphone, laptop en tablet.





