Digitaal grondplan, uniek platform
Altez Construction Group

Onze aanpak

Eén portaal, vier mogelijkheden

Altez wilde zijn unieke assets voor elk doelpubliek in de verf zetten: de focus op innovatie binnen agro, personalisatie binnen industrie en de integrale aanpak binnen de hippische sector. Maar een landbouwer heeft geen nood aan een kantoorgebouw en een ondernemer geen interesse in een paardenstal. Dus hoe zorg je ervoor dat je website drie uiteenlopende publieken toch een geweldige gebruikservaring biedt? Dat moet kunnen, wisten wij bij iValue.

Ons UX/UI-designteam tekende de ideale online gebruikersreis uit, en stelde - samen met onze developers - één overkoepelende Altez-portaalpagina voor. Van daaruit klikken gebruikers vlot naar de contentsectie van hun interesse. De eerste drie pijlers van de site (agro, hippo, industrie) spelen op de informatienoden van prospects en klanten in. De productie-pijler geeft alle bezoekers een kijkje achter de schermen van Altez’ beton- en staalproductie in eigen atelier.

Design & Development

Stevige constructie

Ook de bouw van een website vraagt om een goede architect. En iValue heeft de mentaliteit van een ervaren bouwmeester: we weten dat alles staat of valt met een sterke blauwdruk en solide fundamenten. Daarom stelden we enkele belangrijke vragen vooraf. Krijgen de contentsecties een eigen url? Hoe maken we er een helder onderscheid tussen? Moet een gebruiker kunnen wisselen tussen de secties, en hoe? Wat met kleurgebruik?

We kozen voor Drupal omdat dit cms een complexere website met vier pijlers moeiteloos stut. Het laat onze klant toe de vier secties eenvoudig en centraal te beheren. Voor iedere pijler stelden we een blauwdruk op en zorgden we voor een consistent design. Dankzij page parts - digitale bouwstenen - konden we de site toch dynamisch opbouwen én, waar nodig, uitbreiden of aanpassen. Zo creëerden we een uniforme look en feel die een contentmanager de vrijheid geeft om een uniek verhaal te vertellen.

“Van eerste idee tot uitvoering en nazorg, je treft bij iValue altijd een luisterend oor.”

De resultaten

Alles onder één dak, eenvoudig beheerd

Altez’ diverse doelpubliek vindt via het nieuwe online platform meteen een antwoord op hun vragen en ontdekt er de oplossingen die ze nodig hebben. Het design leidt hen intuïtief naar de voor hen relevante contentsectie met eigen merkpersoonlijkheid. Hier volgen ze een op hen afgestemde buyer’s journey.

Door het nieuwe, open en super soepele cms (Drupal) onderhoudt Altez de site makkelijk zelf. Ook updates van de Drupal 8-versie zijn in een wip gebeurd. Bovendien is de site optimaal te gebruiken op zowel desktop als smartphone, laptop en tablet.

Op zoek naar een digitaal marketingplan, online campagne of oplossing voor je website?

Plan een gesprek

iValue maakt gebruik van cookies om je gebruikservaring te optimaliseren. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Door op 'OK' te klikken ga je akkoord met deze cookies. Meer info? Bekijk onze policy over cookies Ok, ik ga akkoord