Design en development webplatform
AXA Partners
De uitdaging
Flexibele website als sales- en marketingtool
AXA Assistance en AXA Credit & Lifestyle Protection varen sinds 2017 onder één en dezelfde vlag: AXA Partners. Dat plaatst het bedrijf voor een aantal digitale uitdagingen.
- Hoe vinden product-, innovatie-, marketing, sales- en hr-managers uit diverse sectoren meteen die klantklare services die voor hen relevant zijn?
- Hoe maak je hen ervan bewust dat je unieke whitelabeling- en cocreatie-aanpak duidelijke meerwaarde voor hun productaanbod betekent?
- En hoe zorg je ervoor dat je digitale aanwezigheid je salesfunnel voedt en je inbound marketing ondersteunt?
iValue neemt de handschoen op. We ontwerpen en ontwikkelen een krachtige en flexibele webtoepassing die marketingtrajecten ondersteunt, leads genereert én de verschillende doelgroepen een heldere online gebruikerservaring garandeert. Ook zorgen we voor de content en een eerste digitale campagne.

Onze aanpak
Design reviews: gerichter ontwerpen en ontwikkelen
Om AXA Partners online te laten schitteren, willen we de noden van het marketing- en sales team scherp in het vizier hebben. Dat doen we tijdens een intens design-review-traject, samen met AXA Partners. We gebruiken design mock-ups om de requirements voor het platform af te lijnen en de look van de website af te toetsen. Dankzij deze aanpak komen we snel tot de gewenste resultaten. Zo ontwerpen we een design dat het vertrouwen wekt bij bestaande én nieuwe klanten. En ontwikkelen we een online gebruikerservaring die de diverse doelgroepen intuïtief naar de informatie leidt die voor hen relevant is.






Content
Intuïtieve userflows
We schrijven alle content voor de nieuwe website, in nauwe samenwerking met het marketing team. Via slimme marketing automation flows bereikt de juiste content de juiste doelgroep in de verschillende fases van haar prospectieproces. Bovendien kan zo de content ook op de leest geschoeid worden van de sector waarin een bepaalde doelgroep actief is. Om die customer journey voor elke sector helder te hebben, brengen we - samen met het salesteam van AXA Partners - de verkoopsfunnel in kaart.

Inbound
Kenniscentrum en marketing automation integreren
We zorgen ervoor dat AXA Partners op de site eenvoudig conversiegerichte campagnes opzet en automated marketingflows integreert. Op vraag van de klant ontwerpt ons branding- en communicatieteam een eerste creatieve digitale campagne om geïnteresseerden aan te spreken. De King of Customer Thinking-campagne leidt potentiële Finance- en Insurance-klanten naar axapartners.be.
Ook leggen we de fundamenten voor een digitaal kenniscentrum dat binnen het webplatform het inbound traject zal dragen. Het e-magazine wil product- en innovatiemanagers inhoudelijk op de hoogte houden van trends, vernieuwingen en uitdagingen in hun sector. Om het magazine snel vorm en richting te geven, digitaliseren we relevante content uit het offline Ahead-magazine en testen die online. Daarnaast werken we een strategie uit om het e-magazine met content te voeden. Die stemmen we - via user testing en meetbare doelen - af op de informatienoden van de doelgroep én de digitale doelen van AXA Partners.



De resultaten
Merkidentiteit met internationale weerklank
In april 2019 start iValue om - samen met het Belgische marketing- en salesteam van AXA Partners - een volledig vernieuwde en futureproof website te ontwikkelen. Dat gaat in oktober 2019 live. De toegevoegde waarde van onze oplossingen en onze pragmatische aanpak overtuigen ook het team van AXA Partners Duitsland om met iValue in zee te gaan. Voor hen rollen we nu een soortgelijke website uit.
Met zijn nieuwe webdesign zet AXA Partners online een frisse merkidentiteit neer met een internationale uitstraling. Prospecten uit diverse sectoren vinden snel hun oplossingen in het ruime aanbod - dankzij de uitgekiende informatiearchitectuur, intuïtieve user flows en on-point content.
De nieuwe webtoepassing laat een vlotte campagnevoering per doelgroep toe. De Belgische site krijgt alvast haar succesvolle vuurdoop met de King of Customer thinking-campagne, die ook binnen de internationale AXA Partners-groep op bijval kan rekenen.

