Online campagne
Cogghe

Onze aanpak

Sterk visueel concept

Er was meteen een duidelijke taakverdeling: wij waren verantwoordelijk voor het lanceren van een creatieve online campagne, terwijl Cogghe & Co zelf zou zorgen voor promotiemateriaal in Antwerpse kranten en op de regionale tv-zenders. Goede communicatie en heldere afspraken speelden dan ook een cruciale rol in de samenwerking met de bouwpartner.

We organiseerden een brainstorm met een aantal creatievelingen binnen het iValue-team. Eén concept stak er voor ons bovenuit: we wilden inspelen op de actualiteit van de verkiezingen door een visuele campagne in elkaar te steken. De projecten van Cogghe goten we in een ‘kiesformulier’ dat we presenteerden op een aantrekkelijke landingspagina.

Advertising

Uitnodigende landingspagina & advertenties

Op onze landingspagina besteedden we ruimschoots aandacht aan het thema van de verkiezingen. We lieten dit zowel in visuele uitwerking als copy duidelijk naar voren komen. Maar het essentiële doel van de campagne bleef natuurlijk de opendeurdagen zo goed mogelijk in de spotlight zetten.

Daarom zetten we advertenties op voor verschillende kanalen. We adverteerden onder andere via Google search en bouwden een display-campagne en een Facebook-campagne uit.

“550.000 mensen kregen de advertenties te zien, wat 10.000 bezoekers opleverde voor onze landingspagina. We capteerden meer dan 50 leads via het optionele inschrijvingsformulier.”

De resultaten

Opendeurdagen trokken +300 bezoekers

Ruim 550.000 mensen binnen de regio Antwerpen kregen onze advertenties te zien. Dat resulteerde onder andere in meer dan 10.000 bezoekers voor de landingspagina. Daarvan kwam 6.000 mensen op de website terecht via display of search. De overige 4.000 kwamen hoofdzakelijk via Facebook-advertenties.

Ook capteerden we meer dan 50 leads via het optioneel in te vullen inschrijvingsformulier. Maar wat leverde al dat online verkeer nu eigenlijk concreet op? Wel, de opendeurdagen trokken ruim 300 bezoekers en zorgden voor 30 definitieve verkopen. De campagne bleek dus een groot succes.

Op zoek naar een digitaal marketingplan, online campagne of oplossing voor je website?

Plan een gesprek

iValue maakt gebruik van cookies om je gebruikservaring te optimaliseren. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Door op 'OK' te klikken ga je akkoord met deze cookies. Meer info? Bekijk onze policy over cookies Ok, ik ga akkoord