Op maat van de ambities en de gebruiksverwachting
Destiny
De uitdaging
Groeispurt zorgt voor onlinekluwen
Telecom- en cloudbedrijf Destiny heeft de wind in de zeilen. Het bedrijf maakte op korte tijd een paar ferme groeispurten door, dankzij overnames van onder anderen het Nederlandse Fuzer. Maar die ambitieuze aanpak zorgde op de website voor een wildgroei aan informatie, invalshoeken én pagina’s.
Het onlinemoederschip van Destiny boette daardoor in op gebruiksvriendelijkheid, en dat stond haaks op de internationale uitstraling van het bedrijf. En vooral: op de torenhoge verwachtingen van de hedendaagse internetgebruiker. Die verwacht immers dat merken hem op zijn wenken bedienen, bijvoorbeeld door hem zo vlot mogelijk naar de juiste informatie te loodsen.
Een grondige make-over van Destiny.be drong zich op, en iValue zette er met veel enthousiasme zijn tanden in.

Onze aanpak
Haarscherp zicht op de merkperceptie
Een ijzersterke website met een onberispelijke gebruikerservaring die de oplossingen van Destiny helder en consistent weergeeft: dat was voor iValue het minimum minimorum.
Verder luidde de boodschap: luisteren naar de plannen en ambities en noden van de cloudcomspeler, zodat hun nieuwe website ook de komende jaren vlot kan meegroeien. Vandaar dat we startten met een interne verkenningstocht bij Destiny zelf. Hoe ver reikte hun ambitie precies? En hoe wilden zij hun kennis en expertise uitstralen?
Het antwoord op die vragen formuleerden we met behulp van een uitgebreide survey. Van het management tot de betrokken medewerkers en externe stakeholders: iedereen droeg bij, zodat we een haarscherp zicht kregen op de beoogde merkperceptie- en beleving van Destiny.
Daaruit volgde een compleet nieuwe huisstijl met bijbehorende, aangepaste fotografie. De bijbehorende richtlijnen tekenden we op in een uitgebreide huisstijlgids: een baken voor iedereen die met het merk aan de slag moet.


Design
Speciale aandacht voor toptaken
De eerste focus bij het opstellen van de designs was uiteraard het aanbod van Destiny, de zogenaamde diensten en oplossingen. De nieuwe website moest vooral de toptaken coveren - lees: taken waarvoor (potentiële) klanten en gebruikers speciaal naar Destiny.be zullen surfen. Het was dus zaak om de site zo te structureren en vorm te geven dat ze die zo snel en vlot mogelijk kunnen uitvoeren.
"






Development
Upgrade van WordPress naar Drupal
Ook de motor was aan vervanging toe. In plaats van het bestaande contentmanagementsysteem in WordPress zette iValue een cms in Drupal op. Dat laatste is niet alleen stabieler, het is ook perfect schaalbaar: een must voor een bedrijf dat z’n informatie over aanbod en werking vanwege de groei de komende jaren nog zal moeten uitbreiden.



De resultaten
Krachtige lead generator
Missie geslaagd? Reken maar van yes. De site oogt niet alleen fris en strak, ook de fotografie zit helemaal in lijn met de dynamiek van het bedrijf.
Gebruikers vinden op Destiny.be snel terug wat ze zoeken, en de instroom van leads swingt de pan uit. Door de noden van het Destiny-team te koppelen aan haar eigen kennis en begrip van wat gebruikers vandaag verwachten, kon iValue het onlinemoederschip van zijn klant een succesvolle make-over bezorgen.
Resultaat: Destiny heeft meer dan ooit de wind in de zeilen en is dus klaar voor de volgende groeispurt.

