OZ

Top of mind op het sleutelmoment dankzij SEA en CRO

Van ziekenfonds veranderen? Dat overwegen wij Belgen doorgaans maar op drie sleutelmomenten in ons leven: wanneer we volwassen worden, trouwen of een kindje verwachten. Als ziekenfonds doe je er dus best alles aan om zo vaak mogelijk in het blikveld van de mensen te komen. Zo zorg je ervoor dat het jouw merknaam is die ze zich op dat cruciale moment voor de geest halen, en niet die van een concurrent.

Verder zorg je er maar beter voor dat je online altijd paraat staat met de juiste antwoorden op de vragen in de medische sfeer die mensen zich stellen. Sinds maart 2019 slaan het onafhankelijk ziekenfonds OZ en iValue hiervoor de handen in mekaar. En het begon allemaal met … SEA, search engine advertising.

Met SEA uit de online startblokken
"Dankzij de inzichten en acties van iValue realiseren we onze stevige groeiambities."
Menno Bosman
Expert Digital Marketing bij OZ

Met SEA uit de online startblokken

Met een stevige en kwalitatieve always on-campagne via Google Search Ads en met remarketing leidden we mensen naar OZ.be. En dat werkte, maar toen kwam de echte uitdaging:

  • hoe zorgen we ervoor dat mensen ook écht klant worden bij OZ?
  • Hoe maken we ze attent op de vele concrete voordelen van ons ziekenfonds?
  • Op de kwaliteiten van onze dienstverlening?

Vergelijk het met een gezin dat via een landkaart zijn vakantiebestemming probeert te bereiken, tegenover een gezin dat gebruik maakt van een gps-systeem: er zal er maar één snel en zonder frustraties op zijn bestemming arriveren.

Om aan die uitdaging het hoofd te bieden, moesten we andere wegen inslaan dan die van SEA alleen. We zorgden voor aparte online ads die gericht waren op alle specifieke voordelen van OZ. We bedachten adcopy die potentiële klanten op het lijf geschreven was, eerder dan ze in bulk aan te spreken. En of dat werkte: mensen klikten vaker door op de ads en OZ kreeg een pak meer leads. En relevantere ads betekent ook: een betere kwaliteit van de advertentiecampagnes. En dat kan er dan weer voor zorgen dat je minder moet betalen aan Google. Een win-winsituatie dus.

Mijn allerpersoonlijkste voordeel

Van kwantiteit naar kwaliteit, dat klinkt een beetje als een belegen quote uit ‘Marketing voor dummies’. Daarom een passend voorbeeld: de Bereken Mijn Voordeel-tool.

De Bereken Mijn Voordeel-tool

Vroeger kwam iedereen op één en dezelfde pagina terecht. Of je nu op het woord ‘beugel’ of ‘bril’ zocht: de pagina zag er identiek hetzelfde uit. Maar het is net zaak om mensen zo gericht mogelijk te helpen in hun zoektocht naar terugbetalingen en voordelen.

Daarom zorgden we samen met OZ voor een aparte look & feel van hun voordelen waar het grootste zoekvolume op zat: oogzorg, beugels, psycholoog, hoorapparaat, … iedereen komt terecht op dezelfde tool, maar in een aangepast jasje. Zo sluit de tool naadloos aan bij de zoekopdracht van de potentiële OZ-klanten. En dat is maar één voorbeeld van hoe we met beperkte aanpassingen toch uitstekende resultaten haalden.

"De nauwe samenwerking met iValue is een verrijking van de expertise in ons marketingteam."
Menno Bosman
Expert Digital Marketing bij OZ

Kwalitatieve SEA zorgt voor kwalitatieve resultaten

Je hoeft ons natuurlijk niet op ons woord te geloven, deze cijfers spreken alleszins voor zich:

  • Het aantal mensen dat doorklikte op de campagnes steeg met gemiddeld 31,4% vergeleken met dezelfde periode in 2018.
  • Nadat we de Bereken Mijn Voordeel-tool opsplitsten voor de verschillende campagnes (hoorapparaat, oogzorg, baby, …), kende die een toename in de conversieratio van minimum 3%, tot in sommige gevallen zelfs 333,98%, afhankelijk van de campagne.
  • Het aantal leads groeide van gemiddeld 674 tot 1.034 per maand, een stijging met  53,40%. De advertentiekost steeg mee, maar de kost per lead bleef bijna constant.

 

Kwalitatieve SEA zorgt voor kwalitatieve resultaten
Kwalitatieve SEA zorgt voor kwalitatieve resultaten

Op naar 2021

We verfijnen onze SEA-methodes nog altijd; het blijft bijleren en aanpassen. Maar tegelijk hebben we ons actieveld serieus uitgebreid. Want los van onze uitvoerende rol voor de SEA campagnes zetten we inmiddels samen met OZ ook de strategie uit. En daar blijft het niet bij.

Op het vlak van CRO en UX ontwikkelen we gaandeweg extra hefbomen om meer conversies te halen. Onze eerste A/B-testen leverden prima resultaten op, dus het spreekt voor zich dat we daar nog meer op inzetten. En hoe meer inzicht in het bezoekersgedrag, hoe scherper de insteek van onze advertenties.

Op die manier blijven we er met kleine aanpassingen voor zorgen dat mensen makkelijk de weg vinden naar OZ. Dat we met de juiste info komen op het juiste moment. En dat we beter kunnen mikken op die drie sleutelmomenten waarop mensen van fonds veranderen.

Op zoek naar een digitaal marketingplan, online campagne of oplossing voor je website?

Plan een gesprek