E-commerce
Uitgeverij Pelckmans

Onze aanpak

Doelgroepgerichte aanpak

We integreerden de e-commerce doelstellingen met een hernieuwde branding, en kozen voor een doelgroepgerichte aanpak. Dit deden we met een reeks intensieve UX-workshops met het digitale team. Zo werden stakeholders betrokken in het proces, maar kregen we ook sneller voeling met de interne cultuur, de ruimere context en de doelstellingen.

We tekenden de informatie-architectuur, user flows en opbouw van de pagina’s uit in functie van de belangrijkste persona’s. Met dat grondplan ging het visual design team van iValue aan de slag. Zo creëerden we een doordacht en consistent redesign waarbij gebruiksvriendelijkheid primeerde.

“iValue als strategische partner is een slimme keuze. Het staat voor samenwerken met een partij die deadlines en kwaliteit hoog in het vaandel draagt. Ze hechten veel belang aan de relatie tussen leverancier en opdrachtgever, maar blijven ook kritisch. Dat maakt hen betrokken, ook in de verdere ontwikkeling van de strategie.”

De resultaten

Gebruiksvriendelijke webshops

De focus op branding en gebruiksvriendelijkheid zorgt op de huidige reeks webshops voor een duidelijke online merkbeleving. Op een slimme manier biedt die integratie nu een meerwaarde voor gebruikers. Ook naar de toekomst toe blijven we monitoren en testen hoe we de gebruikservaring naar een hoger niveau kunnen tillen.

Op zoek naar een digitaal marketingplan, online campagne of oplossing voor je website?

Plan een gesprek

iValue maakt gebruik van cookies om je gebruikservaring te optimaliseren. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Door op 'OK' te klikken ga je akkoord met deze cookies. Meer info? Bekijk onze policy over cookies Ok, ik ga akkoord