E-commerce
Uitgeverij Pelckmans
De uitdaging
Consistente merkbeleving
Educatieve uitgeverij Pelckmans wilde de kracht van z’n literaire merk ook digitaal doorzetten. Ze wilden zich sterker richten tot de verschillende klantenprofielen van hun deeluitgeverijen, en hadden voor iedere uitgeverij een eigen webshop klaar. Tegelijk wilden ze echter zorgen voor een overkoepelende, consistente merkbeleving. We hielpen hen een rode draad te trekken door hun verschillende webshops heen.

Onze aanpak
Doelgroepgerichte aanpak
We integreerden de e-commerce doelstellingen met een hernieuwde branding, en kozen voor een doelgroepgerichte aanpak. Dit deden we met een reeks intensieve UX-workshops met het digitale team. Zo werden stakeholders betrokken in het proces, maar kregen we ook sneller voeling met de interne cultuur, de ruimere context en de doelstellingen.
We tekenden de informatie-architectuur, user flows en opbouw van de pagina’s uit in functie van de belangrijkste persona’s. Met dat grondplan ging het visual design team van iValue aan de slag. Zo creëerden we een doordacht en consistent redesign waarbij gebruiksvriendelijkheid primeerde.


De resultaten
Gebruiksvriendelijke webshops
De focus op branding en gebruiksvriendelijkheid zorgt op de huidige reeks webshops voor een duidelijke online merkbeleving. Op een slimme manier biedt die integratie nu een meerwaarde voor gebruikers. Ook naar de toekomst toe blijven we monitoren en testen hoe we de gebruikservaring naar een hoger niveau kunnen tillen.